Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@04:23:56 GMT

عمر مفید ساختمان در ایران کم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۴۲۱۱

عمر مفید ساختمان در ایران کم شد

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجید کیانپور با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امکان انجام ۵۶۰ آزمایش را دارد و به زودی این تعداد آزمایش را به ۶۰۰ نوع می‌رسانیم، اظهار داشت: با همکاری سازمان راهداری، بیش از ۷۰ هزار کیلومتر راه‌های کشور به ویژه شریان‌های اصلی را در قالب مدیریت پروژه PMS پیمایش کردیم و اقتصادی‌ترین حالت نگهداری راه‌های کشور را به شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین برای پیمایش ۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های فرعی هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بهینه‌ترین روش ساخت و نگهداری از راه‌ها را در اختیار پیمانکاران قرار دهیم. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه این شرکت ۱۲۰۰ شعبه و واحد محلی دارد، گفت: برای کنترل کیفی یک میلیون مسکن در سال در قالب پروژه نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده‌ایم و می‌توانیم این خدمات را به وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادها ارائه دهیم.

کیانپور با اشاره به شناسایی نقاطی که فرونشست دارند، به صاحبان پروژه توضیح داد: پیمایش، شریان‌های اصلی و مسیرها با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت و ۷۰۰۰ نقطه لیزری انجام می‌شود که تا عمق ۳۰ سانتی‌متر را اسکن می‌کنیم و وضعیت فیزیکی مسیر به صاحبان پروژه اعلام می‌شود و نسخه مهندسی اجرای پروژه بر اساس موقعیت منطقه به مهندسان مشاور برای طراحی پروژه اعلام شده است.

وی با اشاره به همکاری برای کنترل کیفی پروژه‌های عسلویه، بیان کرد: کنترل کیفی ۱۹ فاز عسلویه توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک و خاک انجام شده و این آمادگی را داریم که با سایر پروژه‌ها هم همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به کاهش عمر مفید ساختمان در ایران از ۳۲ سال به ۲۶ سال تاکید کرد: عمر مفید ساختمان در ایران حداقل باید به ۵۰ سال برسد چرا که این عدد در کشورهای خارجی ۱۲۰ سال است و خانه‌های قدیمی و کلنگی به خانه‌های قبل از جنگ جهانی دوم اتلاق می‌شود.

کیانپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به پروژه مسکن مهر ورود نشده و آیا اساساً این پروژه بر اساس آزمایشگات این شرکت ساخته شده است، خاطرنشان کرد: بحث ساخت ۴ میلیون ساختمان مسکن مهر در آن سالها مطرح بود هرچند برخلاف انتقاداتی که به مسکن مهر می‌شود، تمام استانداردها در این پروژه رعایت شده است و شاهد آن بودیم که در زلزله کرمانشاه، اسکلت ساختمان ایستایی خود را حفظ کرد. وی ادامه داد: هنوز برای پروژه نهضت ملی مسکن هیچ درخواستی برای ورود شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نشده است اما ما می‌توانیم بحث کنترل کیفیت این پروژه را برعهده بگیریم.

منبع: ایلنا

کد خبر: 1122695 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن

امتداد - بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو و متخصصص درحوزه مسکن به خوبی توانسته است در تامین مالی نهضت ملی مسکن ایفای نقش کند و به همین دلیل از تلاش مدیران و کارکنان بانک مسکن در تحقق اهداف این طرح قدردانی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با بیان این مطلب افزود: بانک مسکن تلاش مضاعفی در تامین مالی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن داشته است تا با ایجاد سرپناه برای هم استانی شریف و برطرف کردن نگرانی آنها، ضمن جلب رضایت پروردگار متعال، بستر امیدآفرینی در جامعه را فراهم کند.

حسن خطیب زاده مدیر شعب بانک مسکن استان همدان نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های استاندار در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن افزود: بانک مسکن با تامین مالی بیش از چهار هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، رتبه نخست معرفی و انعقاد قرارداد را در استان به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وصول مطالبات به عنوان منبعی برای پرداخت تسهیلات به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، از ابتکار عمل استاندار در تعیین تکلیف قریب به هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف قدردانی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟