Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید ناخالص داخلی (GDP) اتحادیه اروپا بر پایه قیمت‌های جاری در سال ۲۰۲۰ میلادی با رشدی ۷.۶ درصدی نسبت به ۱۰ سال پیش به حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد یورو رسید.

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) روز دوشنبه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۵.۹ درصد پایین‌تر بود که بدین‌ترتیب نخستین کاهش تولید ناخالص داخلی این اتحادیه از سال ۲۰۰۹ تا کنون به ثبت رسید؛ سالی که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا پس از رخداد بحران جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۸ حدود ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش یافته بود.

یورواستات کاهش فعالیت‌های اقتصادی در نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی را عامل اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، کمی بیش از یک چهارم تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ سهم آلمان (۲۵.۱ درصد) بوده و پس از آن فرانسه (۱۷.۲ درصد)، ایتالیا (۱۲.۳ درصد)، اسپانیا (۸.۴ درصد) و هلند (۶ درصد) بیشترین سهم را در آن داشته‌اند.

در مقابل، مالت با یک دهم درصد و استونی، قبرس و لتونی هر یک با دو دهم درصد کمترین سهم را در تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند.

گزارش یورواستات همچنین نشان می‌دهد که اسپانیا با کاهش ۱۰.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ سنگین‌ترین رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا را در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا متحمل شده است. پس از اسپانیا و در مقایسه با سال ۲۰۱۹، یونان (منفی ۹ درصد)، ایتالیا (منفی ۸.۹ درصد)، پرتغال (منفی ۸.۴ درصد) و مالت (منفی ۸.۴ درصد) شاهد بیشترین افت تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ بودند. ایرلند (مثبت ۵.۹ درصد) تنها کشور عضو اتحادیه اروپا بود که در سال ۲۰۲۰ با افزایش تولید ناخالص داخلی مواجه شد.

 

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو

کلیدواژه: رکود اقتصادی کرونا در جهان ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟