Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت کشور لیتوانی امروز دوشنبه مدعی شد که مقامات بلاروس دستور خروج مهاجران از کمپی نزدیک مرز لهستان را صادر کرده‌اند که به معنای تلاش‌های مجدد مینسک برای سوق دادن مهاجران به سمت مرزهای اتحادیه اروپا است.

در اوج بحران ماه گذشته، هزاران مهاجر در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان اتحادیه اروپا مدعی شد که مینسک با توزیع ویزای بلاروس در خاورمیانه، پرواز مهاجران به داخل بلاروس را تسهیل کرده و سپس آنها را بر اساس نقشه‌ای از پیش طراحی شده، به سمت مرزهای اروپا سوق داده است.

این در حالیست که الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس تقصیر را به گردن بروکسل انداخت و گفت که این اتحادیه اروپا بود که به صورت عامدانه، یک بحران انسانی را به وجود آورد.

تعداد مهاجرانی که قصد عبور از بلاروس را دارند در هفته‌های اخیر کاهش یافته است، اما لیتوانی اکنون مدعی شده که به زودی با موج جدیدی از مهاجران روبرو خواهد شد.

«اگنه بیلوتایت»، وزیر کشور لیتوانی، امروز طی سخنانی گفت: ما اطلاعاتی در مورد دستور الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد بلاروس به دنبال پاکسازی کمپ مهاجران غیرقانونی در گذرگاه مرزی بروزگی است؛ بنابراین به زودی تلاش‌هایی برای سوق دادن این مهاجران به لیتوانی، لهستان و لتونی انجام خواهد شد.

وی همچنین در این خصوص به خبرنگاران گفت که حدود 3 تا 4 هزار مهاجر ممکن است در حال حاضر در بلاروس به سر ببرند.

کسوتیس لانسینسکاس، معاون وزیر کشور لیتوانی نیز مدعی شده که این وزارتخانه با «تجزیه و تحلیل اطلاعات در فضای عمومی» از این دستور مطلع شده و از توضیح بیشتر در خصوص نحوه دقیق به دست آوردن این اطلاعات خودداری کرد.

کد خبر 5380430

منبع: مهر

کلیدواژه: بلاروس لیتوانی مهاجران غیرقانونی ایالات متحده امریکا عراق فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی افغانستان مذاکرات وین ایران لبنان سوریه مسکو جنبش حماس واشنگتن ناتو اتحادیه اروپا مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟