Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: شخصی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید بتواند با رفتارش، یک الگوی دین‌مدارانه به مردم ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا دهقان، در نشست هم‌اندیشی با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر، شئون، شرایط و روش‌ها» که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شخصی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند خودش باید در گفتار، عمل و رفتار، پایبند به مبانی و احکام دینی باشد و بتواند با رفتارش یک الگوی دین‌مدارانه به مردم ارائه دهد تا در جامعه مورد پذیرش مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط و مقتضیات زمانه و مسائل روز را بایستی در نظر گرفت و مهارت‌های کلامی و گفت‌وگویی را افزایش داد تا در گفت‌وگوها بتوان به یک فهم مشترک برای ترویج هرچه بهتر و اثرگذارتر فریضه‌ مهم دینی امر به معروف و نهی از منکر رسید.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با بیان این‌که برگزاری این‌گونه نشست‌ها برای تبادل‌نظر و دیدگاه در راستای موفقیت هرچه بیشتر در زمینه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهمیت دارد زیرا نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود، تصریح کرد: شئون و شرایط امر به معروف و نهی از منکر در هر جایی و مکانی باید در تناسب با آن محیط باشد و به همین علت، برگزاری نشست‌های آموزشی و هم‌اندیشی بایستی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه نقش خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد تربیتی و آموزشی که انسان ابتدا در این نهاد، آموزش می‌بیند بسیار مهم است، اضافه کرد: در ترویج تعالیم دینی در جامعه، این نکته اهمیت دارد که ابتدا باید مباحث معرفت‌شناسی، خودشناسی و خودسازی، از همان سطح خانواده شروع و تقویت شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امر به معروف و نهي از منكر دانشگاه لرستان دانشگاه هنر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»

به گزارش خبرآنلاین، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سالگرد شهادت شهید مطهری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏سالگرد مطهری به سکوت گذشت

‏مطهری اثر خنثی ندارد، همه‌اش نیاز روز است.

‏به همین دلیل دائما درحال مطالعه و تحقیق بود، تا حرف سبک نزند، می گفت اساس دین «محبت»است.

‏«هل الدین الاالحب».

‏امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمیشناسند!

‏گسل، عمیق است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید