Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:32:33 GMT

مدیران نسبت به توسعه کردستان مسولیت‌پذیرتر باشند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۵۸۶۷

مدیران نسبت به توسعه کردستان مسولیت‌پذیرتر باشند

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی عصر دوشنبه در جلسه بررسی مخاطرات زیست محیطی دریاچه سد چراغ ویس سقز اظهار داشت: شهرستان سقز و بانه دارای بیشترین میزان بارش ها و منابع آبی فراوان است و مردم، بحث کم آبی و آب نامناسب را از مدیران به عنوان خادمان خویش نمی پذیرند.

وی با اشاره به برخی محدودیت های منابع مالی، تاکید کرد: مدیران با روحیه جهادی، نظارت و حضور در محل و بازدیدهای میدانی می توانند برای رفع مشکلات تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی یادآور شد: ورود فاضلاب به داخل سد چراغ ویس باعث به وجود آمدن پدیده تغدیه گرایی شده است و این موضوع می تواند در آینده باعث مخاطرات زیست محیطی و اجتماعی کلان شود.

نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص بودجه استانی، تسریع در احداث مخازن آبی و ارایه راهکارهای عملی بر اساس آمایش منطقه برای جلوگیری از آلوده شدن سدچراغ ویس شد.

اهالی ۱۹ روستای سقز باید به عدم ورود فضولات حیوانی به سد چراغ ویس توجه کنند

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان هم با تقدیر از تلاش های فرمانداری سقز برای برگزاری کارگروه استانی مخاطرات زیست محیطی در این شهرستان عنوان کرد: باید در چهار مقوله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی تلاش کنیم.

فریبا رضائی با اشاره به دغدغه های نظارتی این سازمان اضافه کرد: مجوز زیست محیطی بهره برداری از طلای قُلقُله سقز بعد از هشت سال و با تغییرات اساسی مورد موافقت واقع شد تا جایی که مکان یابی احدث کارخانه فرآوری از بالا دست به پایین دست تغییر یافت.

وی یادآور شد: در راستای توجه به مطالبات زیست محیطی مردم باید به جلوگیری از ورود فاضلاب و فضولات حیوانی ۱۹ روستا به سد چراغ ویس، در نظرگرفتن حقابه زیست محیطی برای جلوگیری از تلف شدن ماهیان بومی به جد مورد توجه واقع شود.

جلوگیری از آلودگی مهمترین منبع آبی شهرستان یک ضرورت است

فرماندار سقز گفت: جلوگیری از آلودگی مهمترین منبع آبی شهرستان یک ضرورت و مخاطرات زیست محیطی و سلامت و بهداشت آب سد چراغ ویس مطالبه عمومی است.

کامیل کریمیان اظهار داشت: از محل اعتبارات مناطق کمترتوسعه یافته ریاست جمهوری برای جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی، رایزنی های لازم را انجام خواهم داد.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع آبی، نیازمند فرهنگ سازی و تامین اعتبارات است از مدیران کل دستگاه اجرایی مرتبط خواست تا برای موضوع، تدابیر و راهکارهای عملی لازم اتخاذ کنند.

وی یکی از گلایه های جدی مردم شهرستان سقز را طعم و بوی آب برشمرد و ادامه داد: شهروندان به دلیل وجود ۲ سد در شهرستان، برایشان قابل درک نیست که چطور با وجود این همه منابع آبی آب باید دارای طعم نامناسب باشد.

کریمیان با بیان اینکه بخشی از مشکلات آبی، ناشی از ورود فضولات حیوانی، انسانی و سموم کشاورزی ۱۹ روستای به داخل سد چراغ ویس است، اضافه کرد: پایین آمدن سطح آب به دلیل تنش آبی و خشکسالی و عدم احداث ۲ مخزن پنج هزار مترمکعبی توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان از دیگر دلایل است.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم احداث این دو مخزن مجبور هستیم که ۵.۵ کیلومتر در سطح شهر برای انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۲ برای بازتوزیع در سطح شهر، خط انتقال احداث کنیم.

فرماندار سقز از مدیران استانی دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و مدیر کل پدافند غیر عامل و دفتر امور روستایی استانداری کردستان خواست تا در بحث نظارت بر کیفیت آب و از مدیران آب منطقه ای و آب خواست در در بحث تامین منابع و تامین آب، به جد تلاش کنند.

کریمیان از نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا در بودجه تکمیلی ۱۴۰۰ و بودجه سال ۱۴۰۱ برای تکمیل طرحهای نیازمند تامین منابع آبی و حفاظت از منابع آبی به ویژه شد چراغ ویس، پیگیری لازم به عمل آورند.

وی یادآور شد: باید برای تامین آب سقز در افق آینده از طریق حفاظت از منابع آبی، تکمیل بسته سد چراغ ویس و آبگیری کامل و حفظ منبع آبی سد شهید کاظمی، تمام تلاش خود را به کار گیریم.

در این نشست جمعی از مدیران کل کردستان از جمله معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب، مدیرکل پدافند غیرعامل، سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان و جمعی از مدیران محلی و شورای بخش های شهرستان سقز حضور داشتند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان کم آبی بهزاد رحیمی سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کم آبی بهزاد رحیمی کردستان کم آبی بهزاد رحیمی سقز مخاطرات زیست محیطی سد چراغ ویس منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!