Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر محرابیان با اشاره به رشد قابل توجه بخش سخت‌افزاری پژوهش وزارت نیرو در سال‌های گذشته، مدیریت، افزایش راندمان و کاهش تلفات را از مهمترین اهداف پژوهشی این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و برق، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لازمه پیشرفت و توسعه پایدار، پژوهش بوده و بدون پژوهش، پیشرفت‌ها لحظه‌ای و بدون دوام هستند، افزود: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از پژوهشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که پژوهش بایستی بر پایه تقاضا‌های متصل به هم باشد، ادامه داد: برخی از پژوهش‌های موجود در کشور هدف مشخصی ندارند، اما مهمترین سیاست امروز ما در صنعت آب و برق، حمایت از پژوهش برای افزایش راندمان و کاهش تلفات است.

وزیر با اشاره به رشد مطلوب تولید علم و دستاورد‌های پژوهشی وزارت نیرو طی سال‌های گذشته، گفت: مقالات بسیاری توسط همکاران وزارتخانه انتشار یافته، اما در تبدیل این پژوهش‌ها به محصولات تجاری، ضعیف عمل شده است.

محرابیان با اشاره به نیاز مهم وزارت نیرو به محصولات پژوهشی و حمایت این وزارتخانه از تبدیل ایده‌ها و یافته‌های علمی به تولیدات تجاری، افزود: نمایشگاه پژوهش و فناوری امروز نیز در این راستا برگزار شده و به عنوان یک نمایشگاه در درون وزارت نیرو، تمامی مدیران و معاونان وزارتخانه در آن شرکت داشته و از تبدیل پژوهش‌ها به تولیدات قابل اتکا حمایت می‌کنند.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به بارش‌های اخیر در سطح کشور و پیش‌بینی تداوم این بارش‌ها در روز‌های آتی، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، بارش‌های پیش رو در حوزه غرب، جنوب غربی و بخشی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و غرب اصفهان خواهد بود.

وی از ورود سه سامانه بارشی در هفته آینده به کشور خبر داد و گفت: انتهای هفته جاری، سامانه بارشی در شمال‌غرب فعال بوده و پایان هفته در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور منجر به بارش‌هایی خواهد شد.

محرابیان با تاکید بر این‌که شرایط خشکسالی کشور طی سال‌های گذشته، ضرورت تغییر سبک زندگی و اقتصاد و گسترش فعالیت‌هایی متناسب با آب قابل دسترس را بیشتر می‌کند، افزود: این مفاهیم در حال فرهنگ‌سازی در جامعه و برای تمامی فعالان اقتصادی و خانواده‌ها است.

وی تاکید کرد: با همت دسته جمعی و اراده کلی، بر شرایط کم آبی غلبه کرده و زندگی را متناسب با آن گسترش می‌دهیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های کشور، آن‌ها را آماده تولید اعلام کرد و گفت: برنامه تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها از ابتدای مهرماه شروع شده و تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر نیرو از تلاش وزارت نفت برای تخصیص سوخت به نیروگاه‌ها خبر داد و افزود: در صورت تداوم این عملیات، در زمینه تولید پایدار مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان وزارت نیرو هفته پژوهش صنعت آب و برق وزارت نیرو وزیر نیرو بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو