Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:31:26 GMT

باید جلوی خروج مقالات علمی از کشور را بگیریم!

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۷۵۱۹

باید جلوی خروج مقالات علمی از کشور را بگیریم!

محسن رضایی در جمع کارکنان مرکز فناوری «بُن دا» با بیان اینکه تحریم ناپذیری ما از داخل اقتصاد ایران می‌گذارد، گفت: مشکل بزرگ فرار دانش و فناوری است که بیش از فرار مغزها وجود دارد، زیرا دانش را تولید می‌کنیم اما به صنعت و تجاری‌سازی تبدیل نمی‌شود. باید جلوی خروج مقالات علمی از کشور را بگیریم. ناطقان:  محسن رضایی در جمع کارکنان مرکز فناوری «بُن دا» خطاب به نخبگان این مرکز، گفت: شما امتداد جوانان دهه اول انقلاب هستید که وقتی کشور با جنگ تحمیلی مواجه شد و ملت ایران در غربت جهان قرار گرفت، ملت را از غربت نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: اکنون هم شاهد ظلمی تحمیلی هستیم و شما جوانان ادامه دهنده پیشرفت و سربلندی ایران هستید.
رضایی گفت: ایران در رابطه‌ای بین المللی در عرصه هسته‌ای به توافق رسید که البته خیلی مطلوب ما نبود، اما برای آنچه حقانیت خود را نشان دهیم به توافق رسیدیم.
وی تاکید کرد: امروز هم در مذاکرات هسته‌ای جدی‌تر از همه طرف‌های مذاکره هستیم، اما شاهدیم که مشکل آنان برنامه هسته‌ای ما نیست، بلکه مشکلشان در این است که قدرتی نوظهور شکل نگیرد و ایران پیشرفته سر بلند نکند.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: اساس تولید و ثروت در کشور از فناوری، نوآوری و خلاقیت می‌گذرد که اگر در جامعه خلاقیت، نوآوری، پژوهش‌های نوآورانه و حرکت در مرزهای دانش انجام نشود، فقر و بیکاری گسترش می‌یابد و مسایل فرهنگی ایجاد می‌شود.

رضایی گفت: بنابراین سرچشمه تولید، ثروت، تجارت و صادرات به مساله پژوهش و نوآوری باز می‌گردد.
وی افزود: بنیاد «بُن دا» و موسسات مشابه در کانون تولید ثروت در کشور قرار دارند که می‌توانند با ثروت آفرینی سبب رفع فقر، اشتغال زایی و افزایش صادرات شوند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: مشکل بزرگ فرار دانش و فناوری است که بیش از فرار مغزها وجود دارد، زیرا دانش را تولید می‌کنیم، اما به صنعت و تجاری سازی تبدیل نمی‌شود.

رضایی گفت: میان تولید دانش برای مراحل بعدی یعنی صنعتی شدن از قدیم موانعی در اقتصاد کشور وجود دارد و تحریم‌های داخلی ده‌ها برابر تحریم‌های خارجی است.
معاون اقتصادی رییس جمهور پیش از ظهر امروز با حضور در مرکز فناوری بُن دا از بخش‌های مختلف این مرکز فناورانه که از مراکز دانش بنیان فعال در عرصه انرژی، زیست فناوری و توسعه کسب و کارهای نوپدید است، دیدن کرد.
منبع: عصر ایران برچسب ها: مقالات ، ناطقان ، علمی ، کشور ، خروج ، فناوری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مقالات ناطقان علمی کشور خروج فناوری رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توافق نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

این  توافق‌نامه در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قرارداد‌های بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

 

در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسئولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قرارداد‌های بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است