Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، دنی ویلنوو فیلمساز کانادایی با دریافت جایزه «هارولد لوید» برای فیلمسازی، در جوایز لومیر فرانسه تجلیل می‌شود.

این تجلیل در دوازدهمین دوره اهدای جوایز لومیر که یکم فوریه برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد.

فیلم «تل‌ماسه» ویلنوو که با اقتباس از داستان علمی تخیلی فرانک هربرت ساخته شده و تحسین منتقدها را به همراه داشته است، در گیشه سینماهای جهان نیز موفق ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم یکی از امیدداران فصل جوایز سینمایی امسال است.

از دیگر فیلم‌هایی که توسط ویلنوو ساخته شده‌اند می‌توان از «ورود» یاد کرد که وی برای آن نامزدی بهترین کارگردانی اسکار را کسب کرد. «پلی‌تکنیک»، «ویران‌شده»، «زندانیان»، «دشمن»، «سیکاریو» و «بلید رانر ۲۰۴۹» از دیگر فیلم‌های وی هستند.

سوزان لوید نوه هارولد لوید و رییس بنیاد هارولد لوید با تاکید بر اینکه پدربزرگش در بیش از ۲۰۰ فیلمی که در آنها نقش‌آفرینی کرد به استفاده از تیم خلاق و جدیدترین تکنولوژی‌ها برای فیلمسازی تاکید داشت و به همین دلیل هم میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان داشت، افزود وی پیشتاز کارگردان‌های صف‌شکن و خلاق بوده است. وی گفت: می‌دانم اگر او زنده بود از اینکه دنی ویلنوو امسال جایزه‌ای را که به یاد وی اهدا می‌شود دریافت می‌کند خوشحال می‌بود.

جوایز لومیر که از جمله نخستین جوایز فصل هستند، با رای حدود ۱۳۰ نماینده بین‌المللی از ۴۰ کشور اهدا می‌شوند و معادل فرانسوی گلدن گلوب شناخته می‌شوند. این جایزه سینمایی فرانسوی هر سال توسط «آکادمی لومیر» به بهترین‌های صنعت سینما که به زبان فرانسوی باشند، اهدا می‌شود.

این جایزه در سال ۱۹۹۶ ایجاد شده و مراسم آن در پاریس برگزار می‌شود.

کد خبر 5380677

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه لومیر جایزه سینمایی کارگردان سینما سینمای مستند نقاشی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی شب یلدا نمایشگاه نقاشی رادیو صبا تئاتر ایران پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت حوزه هنری شبکه مستند سیما صدا و سیما چهلمین جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفند ماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانرهای آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاوردهای تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارایه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»

نفر اول سی میلیون تومان

نفر دوم بیست میلیون تومان

نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستارهای آزاد»

جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»

جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»

ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌۱۴۰۳ خواهد بود و اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091433

دیگر خبرها

  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین