Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:46:24 GMT

۵ نکته مهم قبل از خرید آپارتمان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۱۵۵

۵ نکته مهم قبل از خرید آپارتمان

در شرایط فعلی با از افزایش تورم بسیاری از شهروندان برای حفظ ارزش سرمایه خود به دنبال سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف هستند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام تهران برج، حال اگر به دنبال خرید آپارتمان هستید می بایست ۵ نکته مهم را قبل از انتخاب و خرید بدانید که در این مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم.

۱. مدیریت سرمایه برای خرید آپارتمان

در ابتدا می‌بایست سرمایه خود را به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید، مقداری که ممکن است هر لحظه به آن نیاز پیدا کنید، مقداری که به آن نیاز ندارید و مقداری که می‌توانید بصورت ماهانه از سرمایه اصلی خود کنار بگذارید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انواع کتاب‌ها و آموزش‌های سرمایه‌گذاری فارغ از اینکه در کدام بخش انجام می‌شوند مهمترین مبحث مدیریت سرمایه است، اینکه شما حتی بدترین احتمالات را در نظر بگیرید، اگر شما با ۳۰ درصد سرمایه خود وارد بازاری شدید و سود کردید هیچوقت افسوس اینکه چرا با مقدار بیشتری سرمایه‌گذاری کرده بودید را نخورید و به این فکر کنید که اگر این سرمایه از دست می‌رفت شما ۳۰ درصد سرمایه را از دست داده‌اید و اگر به نظر شما سرمایه‌گذاری مناسبی داشته‌اید با سود آن اقدام به بیشتر کردن سرمایه‌گذاری بعدی‌تان کنید.

پس اگر شما ماهانه ۲۰ میلیون تومان در آمد دارید و می‌توانید ۱۰ میلیون تومان قسط پرداخت کنید و سرمایه آزاد شما ۱ میلیارد تومان است می‌توانید ۵۰۰ میلیون تومان آن را سرمایه‌گذاری کرده و ۵۰۰ میلیون از آن را در قالب دیگری نگهداری کنید که می تواند سپرده در بانک، خرید طلا و یا خودرو باشد.

۲. سرمایه‌گذاری قطعی یا تعاونی ساز

مشخص کنید که نوع سرمایه‌گذاری شما به چه صورت است، اگر سرمایه‌گذاری با قیمت قطعی از سازنده‌های معتبر خرید کنید قطعا به هنگام پرداخت مبلغ اولیه قدرالسهم زمین به نام شما خواهد شد و قیمت ساخت بر اساس قیمت روز محاسبه می‌شود بدین ترتیب که اگر می‌خواهید یک آپارتمان در منطقه نیاوران پیش خرید کنید که ۳ سال آینده تحویل داده می‌شود، قیمت آن به تاریخ امروز با شما حساب می‌شود.

در سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های دولتی و تعاونی ساز مانند پروژه ایثار یک عده‌ای اعضا تشکیل تعاونی داده و با پرداخت هزینه‌های پروژه بصورت ماهانه اقدام به ساخت و ساز می‌کنند. در این حالت تعهدی روی قیمت وجود ندارد و مانند خرید قطعی که سازنده موظف به تحویل پروژه با قیمت مشخص شده است در این نوع خرید افزایش هزینه پای اعضا می‌باشد.

تجربه نشان داده اگر سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های تعاونی ساز باشد و یا مشارکت ارگان دولتی با بخش خصوصی وجود داشته باشد اصولا پروژه‌های این چنینی به خوبی پیش می‌روند نمونه آن سهام پهنه بی می‌باشد و می‌توان با سرمایه‌ی به مراتب کمتر از خرید قطعی صاحب آپارتمان مسکونی شد. اما این بخش نیازمند بررسی دقیق و مو شکافانه از سابقه تعاونی و نوع قرارداد می‌باشد.

۳. انتخاب منطقه مناسب

این نکته را توجه داشته باشید که صرفا پیش خرید آپارتمان در هر منطقه‌ای سودآور نیست، شما می‌بایست منطقه‌ای که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید را نیز بررسی کنید زیرا توقع سرمایه گذاری شما بازگشت سود مناسب است پس اگر در منطقه‌ای رو به رشد که خود افزایش قیمت نه بابت مصالح و تورم بلکه بابت عرضه و تقاضا و پیشرفت منطقه دارد قطعا بازدهی مناسبی برای بازگشت سرمایه شما خواهد داشت.

خرید آپارتمان در بافت فرسوده که مشکلات طرح ترافیک، پارکینگ را دارد و از طرف دیگر با توجه به نزدیک بودن به بازار تهران نمی‌تواند گزینه بهتری نسبت به پروژه همسا در منطقه ۲۲ تهران که دارای بافت شهری جدید به همراه خیابان‌های پهن و مراکز خرید بزرگ و امکانات لوکس تفریحی است باشد.

۴. زمان بندی سرمایه‌گذاری

با توجه به میزان سرمایه‌ای که بصورت ماهانه و اقساط می‌توانید پرداخت کنید و البته با داشتن سرمایه‌ای به صورت پشتیبان که در مورد اول بدان اشاره کردیم می بایست ماه هایی که می توانید سرمایه گذاری خود را ادامه داده و انتظار بازگشت سرمایه را داشته باشید مشخص کنید. فراموش نکنید که هر چه سرمایه‌گذاری شما طولانی‌تر باشد قطعا بازدهی آن بیشتر خواهد بود. در این بین نمی‌توانید سازنده‌ای را پیدا کنید و بخواهید آپارتمانی در ۵ سال آینده به شما تحویل بدهد! شما می‌بایست در پروژه‌های سهامی دولتی مشارکت انجام دهید، چون هم زمان طولانی‌تری برای به ثمر نشستن آنها نیاز است و هم به قیمت مناسب‌تری می‌توانید آنها را خریداری کنید و به قول معروف دیر و زود داره اما سوخت و سوز ندارد!

گزینه فوق مناسب افرادی است که با بودجه محدود و مدیریت سرمایه قصد خانه دار شدن در چند سال آینده را خواهند داشت ولی اگر سرمایه زیادی در اختیار دارید می‌توان روی سازنده‌های شخصی‌ساز معتبر و پروژه‌های قطعی که مدت زمان تحویل آنها ۱۸ و یا ۲۴ ماهه می‌باشد سرمایه‌گذاری کنید و این کار را به سرعت تکرار کنید تا طی سالیان املاک خود را چند برابر کنید!

۵. سازنده معتبر و قراداد قانونی 

برای سرمایه گذاری قطعی می‌توانید با به نام زدن قدر و السهم زمین از سرمایه‌گذاری خود حفاظت کنید و برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تعاونی ساز می‌توانید به سراغ دولتی و ارگانی‌ها بروید. همان‌طور که خودتان هم می‌دانید اینگونه پروژه‌ها زمان‌بر می‌باشد اما قطعا به سرانجام می رسند و برای پول امروز شما که قطعا تبدیل به واحد مسکونی نخواهد شد در آینده می‌تواند شما را صاحبخانه کند و فراموش نکنید پروژه‌های ارگانی و تعاونی ساز برای کارمندان خودشان ساخت و ساز انجام می‌دهند که برخی امتیاز خود را به مردم عادی می‌فروشند و تعهد ارگان برای شخص صاحب امتیاز برای تحویل واحد مسکونی همیشه وجود خواهد داشت.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهران برج خرید آپارتمان خرید آپارتمان سرمایه گذاری تعاونی ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی گفت: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در بازدید سیدمرتضی حسام‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از شرکت مجری و سرمایه‌گذار پروژه اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا در منطقه صنعتی مبارکه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت، دانش فنی و توان اجرایی این شرکت به‌منظور اجرای این پروژه ویژه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه این پارکینگ، بزرگترین پارکینگ مکانیزه عملیاتی و اجرایی کشور محسوب و با مشارکت بخش‌خصوصی در شهر اصفهان احداث می‌شود، اضافه کرد: این بازدید برای بررسی توان فنی و اجرایی سرمایه گذار احداث پارکینگ مکانیزه انجام شد. در این بازید معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز از نظر فنی و اجرایی تیم فنی و طراحی مجموعه از جزئیات ساخت پارکینگ مکانیزه بازدید میدانی به‌عمل آورد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی افزود: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

حیدری با اشاره به استفاده روزافزون شهروندان از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه برای انجام امور روزانه و تردد در سطح شهر اظهار کرد: سالهاست که مردم، اهالی منطقه و کسبه میدان شهدا در مرکز شهر اصفهان، به‌واسطه کمبود فضای کافی برای پارک خودروها در رنج هستند، به نحوی که نبود جای پارک، مردم را وادار می‌کند خودروی خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف پارک کنند.

حیدری افزود: بر همین اساس شهرداری اصفهان پس از بررسی منطقه و ارزیابی توان فنی سرمایه‌گذاران مختلف، برای ساخت یک پارکینگ مناسب، محلی را در هسته مرکزی شهر انتخاب و تصمیم به احداث یک مجتمع اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه در میدان شهدا گرفت تا ضمن رفع مشکل پارک خودرو اهالی و کسبه، از ترافیک و شلوغی در سطح شهر کاسته شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره تاکید شورای عالی این سازمان مبنی بر اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه اضافه کرد: طی این بازدید، مشخص شد که سرمایه‌گذار و مجری این پروژه به لحاظ فنی هیچ کمبودی در انجام آن ندارد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار و مجری پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، یک مجموعه دانش‌بنیان، جوان و کارآزموده، با ظرفیت تولید پارکینگ مکانیزه و تمام اتوماسیون و بسیار دقیق و حرفه‌ای است که یکی از ۲۰ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپوی دبی بوده است و در میان ۲۰۰ شرکت برتر کشور قرار دارد.

به گزارش ایمنا، پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، شامل احداث مجموعه اداری و تجاری به میزان ۲۱۰۰ متر مربع و ۳۵۰ پارکینگ مکانیزه است.

کد خبر 750832

دیگر خبرها

  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • قیمت‌های غیرمنتظره آپارتمان مدرن در افغانستان
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر