Web Analytics Made Easy - Statcounter

این سوال که سیستم VRF یا چیلر!؟ کدام قدرت بیشتر و انتخاب بهتری است توسط سازمان ها و افرادی که به دنبال راه حل های تهویه مطبوع به خصوص در فضاهای بزرگ هستند مطرح می شود. در مورد خنک کنندگی، سیستم VRF یا چیلر هر دو مزایا و ویژگی های کاربری منحصر به فرد خود را دارند. لذا هر دو دستگاه چیلر و سیستم VRF مورد استفاده برای اهداف مختلف متفاوت اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرز کار سیستم VRF و مزایای آن

سیستم VRF از 2 واحد تشکیل شده است که به آن ها واحدهای داخلی و خارجی می گویند. فرآیند واقعی قطعاً در واحد بیرونی انجام می شود. با این حال، عملکرد نهایی توسط واحد داخلی به اجرا در می آید. یک سیستم اتوماسیون دقیق کنترل شده در واحد بیرونی شامل یک خط لوله مسی و گاز مبرد است که به طور مداوم در سیستم گردش می کند. لوله مسی که از یونیت خارجی خارج می شود با انتقال گاز و مایع به قطعات داخل به یونیت خارجی باز می گردد. هر قسمت داخل باید به خط مسی اصلی متصل شود. قطعاتی که متوجه این موضوع می شوند کانکتورهای مسی Y-Type هستند. با این سیستم تهویه مطبوع امکان کنترل بسیاری از نقاط بصورت جداگانه وجود دارد. با اعمال مقدار خنک کنندگی دلخواه به اتاق مورد نظر می توانید به نتیجه ای که برنامه ریزی کرده اید برسید.

 

 

طرز کار چیلر و مزایای آن

سیستم خنک کننده چیلر یک سیستم خنک کننده کاملاً بزرگ است که از فن کویل، بویلرهای خنک کننده و واحدهای هواساز تشکیل شده است. منطق اصلی سیستم خنک کننده چیلر خنک کردن فضا به لطف لوله های آب سرد است. با گردش فن سیستم میزان سرمایش لازم به دست می آید. گردش مداوم فن در فرآیند گرمایش، که با همان سیستم کار می کند، به گرم شدن آسان بدون صرف هزینه زیاد، مانند فرآیند سرمایش کمک می کند. به این ترتیب به لطف واحدهای هواساز در سیستم چیلر، مانند چیلر هوا خنک می توان هوای محیط را تجدید و تمیز کرد. به این ترتیب هوای فشرده در محیط حذف و با هوای تازه جایگزین می شود.

 

چیلر در منطقه صنعتی، VRF در ساختمان های بلند

به منظور ارائه کارایی اقتصادی مناسب و کامل از نظر بازدهی، انتخاب صحیح بین این دو سیستم حائز اهمیت است. بطور مثال چیلر و یا سیستم تهویه مورد استفاده در ساختمان های بلند و سیستم مورد استفاده در منطقه صنعتی باید از انواع متفاوتی انتخاب شود. اما بطور کلی استفاده از تهویه مطبوع VRF در ساختمان های مرتفع و کولر گازی چیلر در مناطق صنعتی توسط کارشناسان توصیه شده است.

 

کدام یک مقرون به صرفه تر است؟

غالبا چیلرها در فضاهای آپارتمانی ترجیح داده می شوند اما پیش از انتخاب نهایی بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید:

از آنجایی که مقادیر COP/EER سیستم VRF بالاتر از چیلرها است، صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی دارند. با توجه به اینکه سیستم های چیلر از بویلر گاز طبیعی در هنگام گرمایش و برج خنک کننده در هنگام سرمایش استفاده می کنند، می توان گفت استفاده از سیستم ها باعث افزایش هزینه های نگهداری می شود. در سیستم های چیلر، در صورت خرابی یونیت بیرونی، کل سیستم غیر قابل استفاده می شود، در حالی که نقص عملکرد جزئی در سیستم های VRF منجر به توقف عملکرد سیستم نمی شود.

بطور کلی می توان نتیجه گیری کرد که سیستم های خنک کننده چیلر برای راه حل های خنک کننده صنعتی ایده آل هستند. با این حال، مکان هایی مانند ادارات و محل کار بیشتر سیستم تهویه مطبوع VRF را ترجیح می دهند.

 

مجموعه سرماسازان جام جم با سال ها سابقه و تیمی از کارشناسان در زمینه سیستم های تهویه مطبوع و فروش چیلر و انواع سیستم های VRF آماده پاسخ گویی به سوالات و ارائه مشاوره رایگان به مشتریان است. شما می توانید از طریق وب سایت شرکت و یا تلفن تماس با مجموعه در ارتباط باشید:

شماره تماس: 21600 -021

 

منبع: فردا

کلیدواژه: فن کویل چیلر سیستم VRF اماکن تجاری و مسکونی تهویه مطبوع خنک کننده سیستم ها سیستم VRF

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد