Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:12:30 GMT

فعالیت نشریات دانشجویی زیر سایه کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۲۱۴

فعالیت نشریات دانشجویی زیر سایه کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عبدالرحیم هوشمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: یکی از بخش‌های فعالیت فرهنگی دانشجویان، نشریات است. دانشجویان در طول سنوات تحصیلی خود می‌توانند تقاضای راه‌اندازی و انتشار یک نشریه را داشته باشند.

او افزود: در دانشگاه شهید چمران اهواز حدود ۶۰ نشریه مجوزدار وجود دارد، اما با توجه به شرایط کرونایی، در دو سال اخیر طبیعتا مثل بقیه فعالیت‌هایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته بود، فعالیت نشریات نیز متاثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمند ادامه داد: اکنون حدود ۲۰ نشریه فعال هستند و منتشر می‌شوند و با توجه به اینکه دانشجو در دانشگاه حضور ندارد عمدتا این نشریات به صورت الکترونکی انتشار می‌یابند. در این شرایط، برای افزایش توانمندی دانشجویان هم کارگاه‌های مختلفی از جمله مقاله و گزارش‌نویسی، ویراستاری، تیترنویسی و... برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز اضافه کرد: نشریات این دانشگاه در جشنواره‌های ملی شرکت کرده‌اند و ۹ نفر از دانشجویان ما در جشنواره ملی تیتر که با شرکت بیش از ۳۳ هزار اثر برگزار شد، موفق به راهیابی به مرحله نیمه نهایی شدند و یک اثر نیز رتبه به دست آورد.

او گفت: با وجود شرایط کرونایی، جلسات کمیته ناظر بر نشریات تشکل و تقاضا‌ها بررسی می‌شوند. قرار است مسابقه تیترنویسی نیز در دانشگاه برگزار شود و برنامه‌های دیگری نیز خواهیم داشت؛ هدف از اجرای این برنامه‌ها تونمندسازی دانشجویان است.

هوشمند افزود: کمک هزینه‌های مربوط به طراحی و ویراستاری که همیشه دانشگاه به مدیران مسئول نشریات پرداخت می‌کرد، براساس طبقه‌بندی و با توجه به کیفیت نشریات پرداخت می‌کنیم؛ این کار در جهت کیفی‌سازی نشریات دانشجویی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز اضافه کرد: دوره کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است از جمله نشریات. انتشار نشریات به صورت کاغذی کاملا متوقف شده است، اما به صورت مجازی منتشر می‌شوند. امیداوریم دانشجویان زودتر در دانشگاه حضور پیدا کنند و فعالیت‌های حضوری را از سر بگیرند.

او ادامه داد: در فعالیت نشریات طبق مقررات وزارت علوم دانشجو از ترم سوم به بعد می‌تواند تقاضای راه‌اندازی نشریه داشته باشد. البته فعالیت نشریات دانشجویی بیشتر به سمت علمی و ادبی پیش می‌رود و کمتر به مباحث سیاسی می‌پردازند که متاثر از فضای جامعه است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشریات دانشجویی کرونا ویروس فعالیت نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا

دریافت 34 MB کد خبر 6090028

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند