Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@19:17:58 GMT

وزیر فرهنگ: سامانه‌محوری به معنای کاهش نظارت نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۰۶۵۲

وزیر فرهنگ: سامانه‌محوری به معنای کاهش نظارت نیست

به گزارش ایرنا محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در آیین رونمایی سامانه جشنواره ها، نمایشگاه ها و مسابقات فرهنگی و هنری با تسلیت ایام سوگواری فاطمیه (س)، راه اندازی و رونمایی از سامانه ها را یک نیاز ضروری برای همه دستگاه های دولتی و خصوصی اعلام کرد و گفت: با راه اندازی سامانه ها عملا یک نوع تسهیل گری در اخذ مجوزها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ خواهد داد که یکی از مهمترین کارهای آن صدور مجوز در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه ای است و مخاطبان آن کاربران فرهیخته و ازجنس فرهنگی جامعه هستند را  تسهیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچه بتوانیم اینگونه فضاها یعنی راه اندازی سامانه ها که نقش مهمی در کاهش مراجعات حضوری دارند را گسترش دهیم بدون تردید ضمن جلب رضایت مخاطبان، با شفاف سازی زمینه مقابله با فساد در بیشتر زمینه ها فراهم شده و در عین حال کاهش مراجعه حضوری خود به خود اثرات جانبی مثبتی به همراه خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود به اهداف راه اندازی سامانه ها اشاره کرد وگفت: بهره مندی از عدالت فرهنگی، امکانات مساوی از خدمات، مبارزه با تبعیضات، گسترش کیفی امور و کارها، جلوگیری از تلف شدن زمان و انرژی را از دیگر ویژگیهای راه اندازی و ایجاد سامانه ها برشمرد.
اسماعیلی تاکید کرد: باید در راه اندازی سامانه ها به موضوعات مهمی چون رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، عدالت محوری توجه ویبژه ای صورت گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال نهادینه کردن پاسخگویی، شفافیت و .... را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیشران و جزو نخستین ها در موضوع شفافیت باشد.
عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه مهمترین رویکرد تشکیل این دولت را مبارزه با فساد عنوان کرد و یادآور شد: آیت الله سید ابراهیم رییسی زمانی که در قوه قضاییه حضور داشتند به منظور تسهیل گری، کاهش تصدی گری و مبارزه با فساد و.... بیش از ۶۰ سامانه را راه اندازی کرد.

یکی از دلایل مهم تشکیل دولت مردمی ، «گفتمان مبارزه با فساد» است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از دیگر ویژگیهای راه اندازی سامانه ها به ویژه سامانه جشنواره ها، نمایشگاهها ومسابقات فرهنگی و هنری را تمرکز زدایی، تسهیل فرایندها، قدرت تصمیم گیری مدیران استانی و کم کردن تصدی گری مرکز عنوان کرد.
عضو کابینه دولت مردمی، با اشاره به رونمایی برنامه «تحول گرایی» در دولت سیزدهم در آینده نزدیک، اظهار داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ما نمونه این کار را در دستور کار قرار داده و بیش از ۱۳۴ برنامه تحولی و اقدامی در بخش های مختلف را پیش بینی کردیم که سامانه محوری شدن امور از جمله این موارد محسوب می شود.
اسماعیلی با اشاره به صدور مجوزها در بخش های مختلف و مهم مانند موسسات فرهنگی، کانون های مساجد و ... تاکید کرد: مصمم هستیم تا در ارایه مجوزها ها، بررسی ها، داوری ها، ارزیابی و ارزشیابی ها و... از فرصت سامانه محوری استفاده کنیم. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سامانه محوری نباید به معنای کاهش نظارت تلقی شود، گفت: باید ضمن ایجاد تسهیل گری و کاهش تصدی گری، امکان نظارت بیشتر را نیز فراهم کرده و روز به روز شاهد ارایه همه خدمات از طریق سامانه ها باشیم تا زمینه رضایتمندی مخاطبان در همه بخش ها متقاضی صدور ودریافت مجوز را فراهم نماییم.
در ادامه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی سامانه جشنواره ها، نمایشگاهها و مسابقات فرهنگی و هنری رونمایی شد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی سامانه ها سامانه محوری بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظهر امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در کوشک کتاب واقع در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و قائم مقام و سخنگوی این دوره از نمایشگاه کتاب حضور داشتند.

این مراسم پس از پخش سرود ملی و قطعات دیگری از جمله ای ایران و ایران سربلند و همراهی مخاطبان با آن آغاز شد.

یاسر احمدوند رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تشکر می کنم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان شورای اسلامی، مدیران و کارشناسان که در ابن رویداد حضور پیدا کردند.

وی افزود: سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تلاش کرده است به همت دست اندرکاران در همه سطوح پیشرفت داشته باشد.نمایشگاه نمونه ای از تجلی همگرایی و تجمع همه نگاه‌ها و سلایق مختلف زیر سقف نظام جمهوری اسلامی است.

احمدوند گفت: استقبال مردم در روز اول نشان دهنده اشتیاق و استقبال مردم از این نمایشگاه است.

وی افزود: مجموعاً ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری نمایشگاه هستند. همچنین آثار ۱۰۰ ناشر در خارجی در این دوره از نمایشگاه عرضه می شود.

احمدوند با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی در نقاط مختلف مصلی برگزار می شود که خانواده ها می توانند از آن بهره‌مند شوند گفت: نمایشگاه کتاب با وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است.

رییس نمایشگاه کتاب افزود: نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است. شعار بخوانیم و بسازیم در این دوره نشان دهنده دو رکن شناخت و عمل و خواندن و ساختن است؛ این شعار نشان می دهد که مسیر آینده کشور از خواندن می گذرد وامیدواریم این شعار موجب افزایش سطح دانش مردم شود.

وی گفت: به طور ویژه از همکاران مصلی تشکر می‌کنم که شرایط میزبانی از مردم را فراهم کردند همچنین بخش هایی از جمله شهرداری، شرکت پست، هلال احمر، سازمان اورژانس و مجموعه فراجا نیز برای برگزاری این رویداد تلاش کردند.

این گزارش تکمیل می شود...

کد خبر 6100713 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی