Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرشاد مهدی‌پور ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان همدان اظهار کرد: همدان پایتخت فرهنگ شناخته می‌شود و در تهران نیز بسیاری از مسوولیت‌های فرهنگ به عهده همدانی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ابوذر نماد آزادی‌خواهی و عدالتخواهی است و جشنواره ابوذر نیز نماد تحقق این آزادی‌خواهی و عدالتخواهی گفت: چند سال اخیر حرکتی صورت گرفته تا ظرفیت‌های موجود در کشور تقویت شود و جشنواره ابوذر نیز در این راستاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی سال‌ها نیروهای انسانی فراگیر در کشور تربیت شدند که همه در یک طیف نیستند گفت: جشنواره ابوذر نشان می‌دهد توانی در حوزه‌هایی در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: ما در کشور یک سپهر رسانه‌ای و نحوه شیوع پیام داریم که در یک زمان مشخص همه از یک پیام برخوردار می‌شوند که این موضوع مسوولیت را سنگین می‌کند.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه گام اول در این مسئولیت شناخت زیست‌بوم رسانه‌ای است عنوان کرد: شناسایی این زیست‌بوم به مقیاس جهانی یکی از نخستین گام‌هاست که بدانیم کجا هستیم و به کجا باید حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شناخت کفایت نمی‌کند و باید برنامه داشت افزود: اگر با آرایش دهه قبل حرکت کنیم در رویایی کارزار بزرگ رسانه‌ای علیه دشمن راه به جایی نخواهیم برد.

باید به تقویت و پردازش مسوولیت رسانه‌ای بپردازیم

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع دوم مهم توجه به دانش کافی افرادی است که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند گفت: امروز میزان ورودی رشته‌های مهارت‌اندوزی در کارشناسی نسبت به کارشناسی ارشد و دکتری یک به پنج است و باید در مورد دانش به جدیت صحبت کرد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر این است که آیا از ظرفیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به نحو قابل توجه استفاده می‌کنیم اظهار کرد: در پاسخ به این سوال باید گفت؛ خیر.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه دشمن با تعدادی رسانه محدود به پردازش اطلاعات می‌پردازد افزود: ما در کشور با تعداد زیادی رسانه نمی‌توانیم آن طور که باید و شاید با دشمنان مواجه شویم و این عدم تمرکز، عواقب خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما از توان سخت‌افزاری مناسب در این حوزه برخوردار نیستیم عنوان کرد: باید به تقویت و پردازش مسوولیت رسانه‌ای بپردازیم و اگر مرجعیت رسانه‌ای داخل تضعیف شود عواقب آن مختص فقط رسانه نیست و همه کشور را در برمی‌گیرد.

از عملکرد جزیره‌ای به سمت حرکت یکپارچه سوق یابیم

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال میزان توقع از رسانه و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته می‌شود برابری نمی‌کند که باید این مهم مورد توجه باشد.

وی با طرح این سوال که در مسوولیت رسانه‌ای آیا می‌توانیم به سمتی حرکت کنیم که با این ظرفیت که البته کم نیست از عملکرد جزیره‌ای به سمت حرکت یکپارچه سوق یابیم گفت: امروز مسائل مهم کشور نظیر مذاکره و ارز است که می‌طلبد به موضوعات یکپارچه پرداخته شود.

مهدی‌پور افزود: باید به سمت تربیت نخبه و متخصص حرفه‌ای رسانه حرکت کنیم، یعنی افرادی که بتوانند با گفتن یک حرف و نگفتن یک حرف برای آحاد جامعه پیام تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی قدم‌های محکمی برداشتیم و امیدواریم جشنواره ابوذر خلاهای موجود را پر کند تاکید کرد: باید افق دید بلندی داشت و همه آینده کشور را ببینیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره رسانه ای ابوذر زیست بوم رسانه ای مطبوعاتی و اطلاع رسانی جشنواره ابوذر حرکت کنیم رسانه ای مهدی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار

دریافت 26 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «نحن المنتقمون» را به خوانندگی ابوذر روحی خواننده قطعه مشهور «سلام فرمانده» منتشر کرد.

در این نماهنگ مرتضی باغبانی شاعر، احسان جوادی آهنگساز و سیدامیرحسین موسوی تدوین دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

ابوذر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پروژه «نحن المنتقمون» توضیح داده بود: آنچه در این پروژه برای گروه تولید از درجه اهمیت برخوردار بود تولید یک نماهنگ جدید با موضوع محور مقاومت در قالب نماهنگ ۲ زبانه عربی و فارسی است که در آن مضامین جبهه مقاومت و قدردانی از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی مورد توجه است. مضامینی چون «لبنانی قوت ما»، «عراق افتخار ما»، «ایرانی ارتش ما»، «یمن عهد ما»، «غزه صبر ما»، «ای صهیونیست‌ها ما مقاومت هستیم، ما انتقام جویانیم» که تلاش شده در قالبی متفاوت برای مخاطبان ارایه شود.

این خواننده آثار انقلابی بیان کرد: البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده‌تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره قدرت جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای گرانقدر جبهه مقاومت است که دربرگیرنده تفاوت‌هایی هم هست.

کد خبر 6091187 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • دومینوی آسیب‌