Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: کیت‌های اومیکرون به اندازه کافی در کشور تامین شده و در اختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حسین صفوی گفت: بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت‌های تشخیصی در کشور وجود نداشت، در ابتدا کیت‌های تشخیصی به صورت وارداتی تامین شد و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که درخصوص کیت‌های آزمایشگاهی فعالیت داشتند شروع به تولید این کیت‌ها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: از آنجایی که تست و رصد کرونا بسیار اهمیت داشت لذا تعداد زیادی تست کرونا در کشور صورت گرفت و کیت‌های آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا از طریق شرکت‌های داخل کشور تامین شد، تعداد بسیاری از این کیت‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: درخصوص کیت‌های اومیکرون هم در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده کیت‌های آزمایشگاهی درحال تولید هستند و تعدادی از این کیت‌های تولید شده در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه‌ها می‌توانند این تست را انجام بدهند.

به گفته وی، روزانه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تست انجام می‌شود و برای تشخیص کرونا، کیت‌هایی که در کشور وجود دارد کفایت می‌کند و می‌تواند کرونا را تشخیص بدهد.

صفوی در پایان تصریح کرد: از جهت الگو‌های اپیدمیولوژیک تشخیص نوع ویروس هم اهمیت دارد و کیت‌های اومیکرون به اندازه کافی تامین شده و درا ختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

به گزارش ایرنا، محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مثبت بود، دو مورد مشکوک به ابتلا به سویه جدید اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، نخستین مبتلا به اومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کیت تشخیص کرونا امیکرون آزمایشگاه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است