Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد صابری زارع مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن گفت: در روستای تاریخی "باب الحکم" بردسکن، ۲۰ کارگاه پخت حلوا مغزی وجود دارد که روزانه بیش از ۷۰۰ کیلوگرم حلوامغزی پخت می‌شود.

او گفت: حلوا مغزی، قابلیت خوبی برای توسعه مشاغل کوچک است که با مزه دلچسب و طبع گرمش گذر از گرمای پاییز و زمستان را در مهمانی ها، شب چراغانی‌ها و دورهم نشینی‌های شبانه و روزانه آسان و البته خاطره بخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر میراث فرهنگی بردسکن گفت: بی تردید حمایت از کارگاه‌های کوچک در روستا‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی منطقه تأثیر فراوانی داشته باشد که روستای باب الحکم علاوه بر داشتن این ظرفیت، به عنوان روستای هدف گردشگری هم مطرح است.

صابری زارع گفت: قدمت پخت حلوا مغزی در روستای باب الحکم به بیش از ۲۰۰ سال قبل برمی گردد که اداره میراث فرهنگی بردسکن برای ثبت این مهم در آثار ملی کشور اقدام کرده که پس از تأیید نهایی در اداره کل، پخت حلوا مغزی روستای باب الحکم نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می‌رسد.

او گفت: در این ۲۰ کارگاه بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند و این شیرینی سنتی را به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور نیز ارسال می‌کنند.

مدیر میراث فرهنگی بردسکن گفت: حلوا مغزی شیرینی بدون روغن و قند مصنوعی است که آن را به عنوان شیرینی طبیعت می‌شناسند و با شیره انگور، کنجد و مغز گردو تولید می‌شود و سوغاتی پر انرژی، مفید و شیرین است.

 

انتهای پیام// و. ت


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه روستایی سوغات خراسان رضوی میراث فرهنگی باب الحکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن

روح الله غلامی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر از سه راهی جوزستان تا روستای معدن آسفالت شد و تنها هفت کیلومتر از این محور باقی‌مانده که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نقطه پر حادثه تنگه بخش ناغان، افزود: برای رفع نقطه حادثه خیز این تنکه پنج میلیارد تومان برآورد شد که امسال با رقم قابل مشاهده‌ای حل و رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید

احداث و روکش آسفالت ۲۳۸ کیلومتر راه روستایی

غلامی در خصوص پل روستای کُل کُله قرارداد مشاوره برای احداث پل جدید بسته شده است.

وی با اشاره به جاده خاکی روستای ده‌کهنه، ادامه داد: امسال برای این محور اعتبارات لازم پیش بینی شده است و به زودی کار بهسازی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود