Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:29:15 GMT

لزوم تقویت سواد رسانه ای مدیران و اصحاب رسانه

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۱۶۲

لزوم تقویت سواد رسانه ای مدیران و اصحاب رسانه

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد مهدی پور در اختتامیه جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر در همدان که به همت بسیج رسانه و با معرفی آثار برگزیده برگزار شد، اظهار کرد: ابوذر نماد آزادی خواهی و عدالتخواهی است.

وی با بیان اینکه جشنواره استانی ابوذر فرصتی است که نشان دهد در کشور چه زمینه‌هایی برای رسانه وجود دارد، ادامه دارد: همه ایران فقط تهران نیست و قرار نیست فقط تهران، ایران حساب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ضرورت وجود دارد توانایی‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی را در حوزه رسانه تقویت کنیم؛ افزود: گام اول شناخت زیست بوم رسانه‌ای است.

وی وجود زیست بوم رسانه‌ای بزرگ در خارج را مهم ارزیابی کرد و افزود: شناسایی این زیست بوم به ما کمک می‌کند که چگونه کار رسانه‌ای کنیم.

مهدی پور با بیان اینکه فقط شناخت اکتفا نمی‌کند بلکه باید برنامه داشته باشیم که چه باید بکنیم، اضافه کرد: اشراف بر فضای رسانه دنیا یکی از ضرورت‌های رسانه است.

وی آموزش کسانی که می‌خواهند کار رسانه‌ای کنند را یکی از ضرورت‌ها برشمرد و ادامه داد: میزان ورودی ما در دوره کارشناسی ارشد بسیار بالاتر از دوره کارشناسی در آموزش عالی است.

مهدی پور با اشاره به اینکه باید ان سوال در حوزه رسانه پرسیده شود که آیا ما از همه فرصتهای نرم افزاری و سخت افزاری همه استفاده را می بریم، ادامه داد: تضعیف مرجعیت رسانه‌های داخلی ضررش فقط برای رسانه‌ها نخواهد بود بلکه برای همه جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: میزان انتظار از رسانه به اندازه اعتبار و بودجه حوزه رسانه نیست، اگر رسانه در عرصه اقدامات بزرگ پا به عرصه بگذارد مشکلات می‌تواند مرتفع شود و جامعه اقناع شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از اولویت‌های ما تقویت سواد رسانه‌ای در بین مدیران رسانه‌ای و همکاران رسانه‌ای است.

فرشاد پور افزود: باید به سمت تربیت نخبگان رسانه‌ای حرکت کنیم.

کد خبر 5381051

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرشاد مهدی پور معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان کرمانشاه واکسن کرونا آتش سوزی ایلام رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسنا ربوده شده بود

ایسنا/گلستان دادستان عمومی و انقلاب کلاله از تقویت ظن ربوده شدن یسنا خبر داد.

سیدجواد میردوستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شواهد و قراین به دست آمده، ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک کلاله‌ای تقویت شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد، ادامه داد: در ادامه بررسی‌ها، با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد و از همان ساعت اولیه گروه های امدادی و مردم به صورت گسترده برای پیدا کردن او بسیج شده بودند.

عصر روز گذشته یسنا توسط کایت سوار جمعیت هلال احمر در میان اراضی کشاورزی منطقه مفقود شده پیدا و سالم به خانواده تحویل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • یسنا ربوده شده بود
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان