Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مولوی «عبدالحکیم سید زاده» استاد و معاون مدرسه دینی عین العلوم گشت سراوان در یادداشتی نوشت:
بالاترین مقام در انسانیت مقام انبیاست، مقام نبوت وهبی است، الله تعالی به فضل و کرمش  این مقام را به اولاد برخی از انبیا و نوادگان آنان نیز عنایت فرموده؛ اما از آنجایی که حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم، خاتم النبیین است به هیچ کسی از خانواده‌اش نبوت عنایت نشد؛ اما کمالات نسبی که از پدر به اولاد سرایت می‌کند از رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به خاندان ایشان منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به اعتبار نسب و کمالات نسبی و نژادی از  تمام بنی هاشم برترند و بنی هاشم از تمام قریش برترند و قریش از تمام عرب و عجم افضل‌اند. 

 پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم جهت پاکی معنوی و تطهیر باطنی و ازالهٔ رجس در حق اهل بیت(ع) دعا فرمود تا بسان ازواج مطهرات مصداق این آیه قرار گیرند: ﴿إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا﴾ (احزاب/ 33) 

 از تمامیت تطهیر آنان این است که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم زکات را که چرک مال مردم است بر خانوادهٔ خویش حرام گردانید.

برای ترقی اهل بیت(ع) در درجات بهشت صلاة و سلام مؤمنین در آخر نماز صدقهٔ جاریه‌ای برای اهل بیت(ع) قرار گرفت؛ از این رو مسلمانان در آخر هر نماز برای اهل بیت(ع) دعای رحمت می‌کنند.

  پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم نسبت به محبت و احترام آنان تذکر داده است: «أُذكِّرُكم اللهَ في أهلِ بيتي» (مسلم ٢٤٠٨) شما را نسبت به اهل بیتم(ع) تذکر می‌دهم.

 الله سبحانه وتعالی برای نیازهای دنیایی اهل بیت(ع) آنان را جزو حق‌داران خمس در قرآن مجید قرار داد، الله تعالی می‌فرماید: ﴿وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَیءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَى وَالْیتَامَى وَالْمَسَاكِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ﴾ (انفال/ 41 و حشر/ 7)  
 
تمام اهل‌سنت به ویژه اهل‌سنت ایران به این جایگاه والا و رفیع اهل بیت(ع) از ته دل باور دارند و به محبت خاندان رسول صلی الله علیه وآله وسلم و صحابهٔ او توسل می‌جویند.

یا ربّ یا حيّ و یا قیوم یا ذا الجلال والإکرام به حب رسول(ص) و حب اهل بیت(ع) خیر دنیا و آخرت به همهٔ ما ایرانیان عنایت بفرما. وصلی الله علی خیر خلقه محمد و آله وصحبه.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: یادداشت اهل بیت اهل سنت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد