Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس حکم دیوان عالی لندن، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دوبی باید میلیون‌ها پوند به شاهزاده هیا، همسر سابق و دو فرزندش در پرونده حضانت پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی لندن حکم داده که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم باید بیش از ۵۵۴ میلیون پوند (۷۳۳ میلیون دلار) پول به همسر سابق و فرزندانش با هدف حل و فصل پرونده حضانت پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالاترین رقمی است که دادگاهی در انگلیس تاکنون در این زمینه حکم به پرداختش داده است.

فیلیپ مور، قاضی دادگاه شهر لندن گفت، بخش عمده این پولی که باید به شاهزاده هیا بنت الحسین، خواهر ناتنی عبدالله دوم، پادشاه اردن و دو فرزند این زوج پرداخت می‌شود، مربوط به تضمین امنیت زندگی آن‌ها و همچنین رفع "خطر شدیدی" است که از سوی حاکم دوبی متوجه آنهاست.

قاضی پرونده اعلام کرد: این زن متقاضی این مقرری، نه برای خودش بله برای امنیتش و پرداخت غرامت به خود از بابت مایملکی است که در نتیجه فروپاشی این ازدواج از دست داده است.

در حکم دادگاه تصریح شده که به طور مشخص، از سوی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که متحد نزدیک انگلیس هم هست، تهدید‌هایی علیه همسر سابق و فرزندان آن‌ها که همراه مادرشان هستند، صورت می‌گیرد.

قاضی دادگاه در حکمش از حاکم دوبی خواسته تا یک پیش پرداخت به ارزش ۲۵۱.۵ میلیون پوند در عرض سه ماه به هیا از بابت هزینه نگهداری از امارت‌هایش در انگلیس و پوشش هزینه که این شاهزاده از بابت جواهرات و مسابقات اسب‌دوانی و هزینه‌های امنیتش در آینده طلبکار است، پرداخت کند.

شاهزاده هیا بنت الحسین که دختر ملک حسین، پادشاه متوفی اردن است، در آوریل ۲۰۱۹ به همراه دو فرزندش به انگلیس فرار کرد. جلسات دادگاهی که از آن زمان تاکنون برای امور مربوط به حضانت فرزندانش و حمایت مالی تشکیل شده، بیش از ۷۰ میلیون پوند هزینه حقوقی داشته است.

همچنین حاکم دوبی که نخست‌وزیر امارات هم هست، طبق این حکم باید ۲۹۰ میلیون پوند به عنوان تضمین بانکی برای پرداخت‌های سالانه‌اش به همسر سابق و فرزندانش پرداخت کند.

دادگاه بر این نظر است که هزینه‌های زندگی هیا به جای پرداخت سالیانه، به صورت پیش‌پرداخت ارائه شود تا همسر سابق وی نتواند هر سال از مبلغ هزینه‌ها به بهانه‌های مختلف یا با تهدید کم کند. شیخ محمد پیش از این نیز به ربودن دو فرزند دیگرش، شاهزاده لطیفه و شاهزاده شمسا متهم شده بود.
شاهزاده لطیفه در سال ۲۰۱۸ سعی کرد از دوبی بگریزد، ولی در قایقی در نزدیکی سواحل هند توسط کماندو‌ها دستگیر و به آن کشور بازگردانده شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حاکم دوبی محکومیت پرونده حضانت میلیون پوند همسر سابق حاکم دوبی شیخ محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟

یکی از مسائلی که مالک و مستاجر بر سر آن اختلاف دارند، هزینه‌های مربوط به ساختمان است. قانون مشاوران املاک کشور به این سوالات پاسخ داده است.

به گزارش روزیاتو، هزینه‌های کلی و تعمیرات اساسی برعهده مالک است؛ مانند خرابی آسانسور. هزینه تعمیرات ترکیدگی لوله یا مشکلاتی از این دست هم باید از سوی مالک پرداخت شود. رنگ‌آمیزی ساختمان از هزینه‌های مربوط به مالک و هزینه‌هایی مانند تعمیر فاضلاب مشاع و پارکینگ نیز از همین سری است.

تمامی هزینه‌های جزئی که پس از اقامت مستاجر به‌ وجود بیاید، برعهده مستاجر است.

تعویض لامپ‌ها نیز از سری هزینه‌هایی است که مستاجران باید پرداخت کنند. تعمیر قفل در به‌ طور اصولی از سوی مستاجر پرداخت می‌شود.

تعمیرات اختیاری واحد از آن سری هزینه‌هایی است که مستاجر و مالک می‌توانند بر سر آن توافق کنند. مستاجر می‌تواند در صورت توافق هزینه‌های مربوط به مالک را بپردازد تا ماه بعد از اجاره کسر شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد