Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:00:21 GMT

برای توسعه نباید تنها به فکر اعتبارات دولتی بود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۹۸۳

برای توسعه نباید تنها به فکر اعتبارات دولتی بود

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان آوج اظهار کرد: در نگاه اول آوج به عنوان منطقه‌ای محروم شناخته می‌شود اما ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالای این منطقه می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای رفع کم و کاستی‌ها و همچنین توسعه این شهرستان فراهم کند.

وی افزود: وجود منابع انسانی توانمند و فرصت‌هایی همچون گردشگری باعث می‌شود تا زمینه رشد و توسعه شهرستان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین نگاه چندوجهی به ظرفیت‌ها را زمینه ساز رشد دانسته و عنوان کرد: توانمندی کشاورزی این شهرستان می‌تواند به یکی دیگر از عوامل توسعه آوج تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نباید برای توسعه تنها به فکر اعتبارات دولتی بود بلکه استفاده از بخش خصوصی به عنوان تسهیل گر می‌تواند گام مهمی برای رفع کمبودها در این شهرستان باشد.

اعلایی تاکید کرد: گردشگر در شرایطی حاضر به سرمایه گذاری می‌شود که ورود منابع برای او دارای توجیه و صرفه اقتصادی باشد و این نیاز است تا زیرساخت‌ها توسط بخش دولتی برای او فراهم شود.

وی با بیان اینکه تحقق سیاست‌های دولت مستلزم اراده جدی است، عنوان کرد: توجه به برنامه‌های دولت و تلاش برای عملیاتی کردن آن باید در دستور کار همه مدیران قرار بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه توجه به گردشگری نیازمند در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی نیز هست، اضافه کرد: پیوست فرهنگی در گردشگری باید با در نظر گرفتن عوامل توسعه تدوین شود.

استاندار قزوین همچنین در بازدید از بعضی از ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان آوج از جمله پل معلق این شهر، تقویت گردشگری در آوج را مستلزم عزم و اراده جدی مسئولان این شهرستان و همچنین استان دانست.

وی با بیان اینکه پل معلق آوج به عنوان نخستین پل معلق آوج یک ظرفیت گردشگری است که باید در همه کشور معرفی شود، اضافه کرد: رفع نیازهای زیرساختی این شهرستان برای جذب گردشگر یک الزام عمومی است.

حضور در گلزار شهدا، بازدید از حوزه علمیه آوج، دیدار با امام جمعه آوج و بازدید از یک واحد کارگاهی گپه بافی در شهر آبگرم از دیگر بخش‌های سفر یک روزه استاندار قزوین به شهرستان آوج بود.

کد خبر 5381180

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی اعلایی استاندارقزوین آوج ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها گرگان واکسن کرونا آتش سوزی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار