Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@21:16:24 GMT

بهترین واکسن موثر بر روی اُمیکون را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۴۳۱۰

بهترین واکسن موثر بر روی اُمیکون را بشناسید


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، تولیدکنندگان واکسن کرونای مدرنا با امیدبخش خواندن نتایج آزمایشگاهی ابراز اطمینان کردند که دُز یادآور این واکسن در برابر سویه اُمیکرون موثر است.

مدیر شرکت مدرنا گفت: می‌توانیم برای مواجهه با افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون به اثربخشی این واکسن اعتماد کنیم.

با این حال وی تاکید کرد که نتایج آزمایشات نشان داده است پس از تزریق تنها دو دُز از این واکسن (دزهای اول و دوم)، مصونیت در برابر امیکرون به طور قابل توجهی نسبت به سویه اولیه کووید-۱۹ کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه فعلی این است که ۱۰۰ میکروگرم از واکسن مدرنا مجموعا به عنوان دُزهای اول و دوم برای مصونیت در برابر کووید-۱۹ و به دنبال آن یک دُز یادآور ۵۰ میکروگرمی تجویز شود.

در مطالعه جدید سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده اُمیکرون در نمونه خون ۴۰ نفر که پیش از دریافت دُز یادآور سطح پایینی از آنتی‌بادی داشتند، اندازه‌گیری شد.

بر اساس نتایج اعلام شده، سطح آنتی‌بادی ۲۹ روز پس از تزریق دُز سوم اندازه‌گیری شد که نیمی از آنها دُز یادآور ۵۰ میکروگرمی و نیمی ۱۰۰ میکروگرمی دریافت کرده بودند. شرکت مدرنا اعلام کرده است که داده‌های اولیه نشان می‌دهد واکنش آنتی‌بادی به سویه اُمیکرون در دُز ۵۰ میکروگرمی، ۳۷ برابر افزایش یافته، اما زمانیکه دز دریافتی دو برابر شده سطح آنتی‌بادی ۸۳ برابر بیشتر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو مدرنا واکسن کرونای مدرنا آنتی بادی ها آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو د ز یادآور آنتی بادی ا میکرون سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، دو بنای تاریخی در دو شهر و دو کشور هستند که شباهت زیادی دارند معماری دو بنا یکی در ترکمنستان و دیگری در شهر زنجان کشور ایران یکی از دهها ویژگی مشترک معماری، هنر و فرهنگی بین این دو کشور است.

آرامگاه سلطان احمد سنجر در شهر مرو کشور ترکمنستان واقع شده است این آرامگاه ۲۷ متر بلندی دارد و طول و عرض آن ۱۷ متر است. دیوارهای آن هم ۱۴ متر بلندی دارد ولی درون آن هیچ تزئیناتی ندارد. این آرامگاه یکی از بزرگترین مقبره‌های سلجوقی بوده و یک گنبد آبی با آجر لعاب هم داشته است. در کنارش مسجد و قصر و حیاط هم وجود داشته است.

در شهر زنجان نیز بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین، باشکوه‌ترین گنبد یا آرامگاه سلطان محمد خدابنده (اولجایتو) هشتمین سلطان مغول وجود دارد. این بنا اولین گنبد بزرگ آجری جهان است و ۴۸ متر ارتفاع دارد. گنبد از کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ پوشیده و سقف داخل آن بالا با گچ‌بری‌ها و آجرهای رنگارنگ تزئین شده است.

هر دو بنا آرامگاه هستند. یکی مقبره هشتمین سلطان مغول در زنجان و دیگری نهمین سلطان امپراتوری سلجوقی در مرو. هر دو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

بنای گنبد سلطانیه با الهام از معماری مقبره سلطان سنجر سلجوقی در دوره ایلخانی ساخته شده است. با این تفاوت که مقبره سلطان سنجر دارای پلان مربع است در حالی که سلطانیه هشت ضلعی ساخته شده است.

مقبره سلطان سنجر سلجوقی فارغ از تزئینات است اما گنبد سلطانیه با کتیبه‌ها و نقوش هندسی مختلف آراسته شده است.

همچنین هر دو بنا گنبد دو پوسته آجری دارند، در نمای بیرونی دو بنا نیز شباهت‌هایی دیده می‌شود.

کد خبر 6089699 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید