Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:16:45 GMT

رشد ۷۳ درصدی تجارت ایران با اوراسیا در ۸ ماهه امسال

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۴۴۰۳

رشد ۷۳ درصدی تجارت ایران با اوراسیا در ۸ ماهه امسال

سخنگوی گمرک گفت: تجارت کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۸ ماهه سال، از لحاظ وزنی ۴۲ درصد و از لحاظ ارزش ۷۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک، اظهار داشت: هشت میلیون و ۵۶۶ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۴۵۲ دلار کالا بین ایران و پنج عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هشت ماه نخست امسال تبادل شد که از این میزان ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۴۶ تن به ارزش دو میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۳۰۳ دلار از مبدا این کشورها به ایران کالا فروخته شده، که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه ۶۶ درصد در وزن و ۹۸ درصد در ارزش بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت صادرات کشورمان به اوراسیا هم یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۷۲ تن به ارزش ۷۶۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۴۹ دلار بوده است که نسبت به هشت ماهه سال ۹۹ تغییری در وزن نداشته اما در ارزش کالای صادر شده ۱۸ درصد رشد داشته است.

لطیفی در خصوص میزان صادرات به اعضای اتحادیه اوراسیا توضیح داد: روسیه هفتصد هزار و ۱۱۶ تن کالا به ارزش ۳۷۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۸۴ دلار، ارمنستان ۷۸۶ هزار و ۸۲۶ تن کالا به ارزش ۲۱۰ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۱۱ دلار، قزاقستان با ۳۱۸ هزار و ۲۰۵ تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۹۲۷ دلار، قرقیزستان با ۲۸ هزار و ۶۹۵ تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۱۵ دلار و بلاروس پنج هزار و ۳۳۰ تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۷۸ هزار و ۱۲ دلار در بازه زمانی اول فروردین تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ از ایران خریداری کردند.

وی در خصوص میزان واردات از پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا گفت: روسیه با فروش پنج میلیون و ۷۷۷ هزار و ۶۵۶ تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۱۵۰ دلار، قزاقستان با ۹۴۲ هزار و ۱۹ تن کالا به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۷۱ دلار، بلاروس با چهار هزار و ۴۱۲ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۳۲۵ دلار، ارمنستان با دوهزار و ۲۳۵ تن به ارزش ۶ میلیون و ۸۰۴ دلار و قرقیزستان با ۵۲۴ تن به ارزش ۹۳۳ هزار و ۷۵۳ دلار، به ترتیب در جایگاه نخست تا پنجم مبدا فروش کالا به ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هشت ماهه سال جاری قرار دارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اتحادیه اقتصادی اوراسیا قزاقستان روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تن کالا به ارزش تن به ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا