Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وزش باد از صبح امروز شاهد گسترش آتش در پارک ملی گلستان بودیم که حریق به خارج از محدوده پارک سرایت کرد و علاوه بر آن یک خط آتش هم در حریق چهارم ایجاد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: نیروهای مردمی، امدادی، محیط زیست، منابع طبیعی و سپاه و بسیج در دو منطقه دچار حریق مستقر شده و عملیات مهار و اطفاء آتش را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مهار و اطفای حریق در نقطه چهارم خبرداد و گفت: آتش در خارج از پارک ملی گلستان هم که مسئولیت اطفاء آن با منابع طبیعی بوده کنترل شده و فردا عملیات اطفاء کامل انجام خواهد شد.

کنعانی اضافه کرد: فردا نیروهای تازه نفس به منطقه اعزام شده و امیدواریم که شرایط آب و هوایی هم برای اطفاء حریق مساعد باشد و بتوانیم حریق را کاملاً خاموش کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: براساس برآوردهای اولیه در حریق اول پارک ملی گلستان هشت هکتار، در حریق دوم ۱.۵ هکتار و در حریق سوم دو هکتار در آتش سوخت و در حریق چهارم طبق برآوردهای اولیه ۲۵۰ هکتار درگیر حریق بوده و محدوده دچار خسارت بعد از ارزیابی اعلام می شود.

طبق گفته وی مساحت حریق پنجم هم توسط منابع طبیعی اعلام می شود.

کد خبر 5381243

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل محیط زیست گلستان محمدرضا کنعانی آتش سوزی جنگل ها پارک ملی گلستان ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان عکس استانها واکسن کرونا آتش سوزی ایلام پارک ملی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی