Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی گفت: پنجره سرداب امام زمان(عج) در استان مرکزی ساخته و آماده نصب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، مظفر صفریان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پروژه ساخت 2 پنجره سرداب مقدس امام زمان(عج) در استان مرکزی اظهار داشت: پروژه ساخت 2 سرداب مقدس اما عصر(عج) با محوریت شهرستان زرندیه در دستور کار بوده به طوری که کار ساخت و نوسازی نخستین نیم ضریح سرداب توسط خادمان و هنرمندان استان مرکزی با ابعادی معادل 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 متر عرض و 3 متر طول و با وزنی معادل 700 کیلوگرم انجام شده که بدرقه این پنجره  طی روزهای آینده در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: در ساخت این پنجره نخست سرداب امام زمان(عج) انواع هنرهای مونتاژ و زرگری، خاتم‌کاری، درودگری، ریخته‌گری گوی و ماسوله، قلم‌زنی و آبکاری به کار گرفته شده که همین امر بر زیبایی بیشتر این اثر ارزشمند افزوده است.

صفریان تصریح کرد: در ساخت این پنجره بالغ بر 65 گرم طلا برای آب‌کاری این اثر به کار رفته، همچنین 220 کیلوگرم نقره نیز در بخش‌های گوی و ماسوله و قلم این پنجره مورد استفاده قرار گرفته است.

جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: پنجره‌های قبلی سرداب که سازه چوبی بودند به علت فرسودگی بازسازی و تا حد امکان ترمیم شده بودند و در جای خود باقی می‌مانند و این دو سرداب با فاصله مشخص در محل جدید نصب می‌شوند این درحالیست که یکی از پنجره‌های سرداب که در کارگاه زرندیه به صورت کامل ساخته شده و در ایام فاطمیه دوم از ششم دی ماه تا روز شهادت حضرت فاطمه(س) در شهرهای زرندیه، تفش، آشتیان، فراهان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بدرقه خواهد شد.

وی افزود: ساخت نیم ضریح دوم نیز از بیست و پنجم دی‌ماه آغاز می شود و در بازه زمانی 3-4 ماه تکمیل می‌شود که سازه چوبی این ضریح در قم به زودی ساخته خواهد شد و جهت ساخت این صریح حدود یکصد و بیست کیلوگرم نقره به ورق تبدیل شده است.

جمع‌آوری 23 میلیارد ریال نذورات مردمی در 6 ماهه نخست

جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به ساخت ستون‌های صحن حضرت زینب(س) گفت: یکی از پروژه‌های در دست اجرا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات، ساخت 26 ستون سرداب مقدس امام حسین(ع) واقع در صحن حضرت زینب(س) است که برای ساخت این ستون‌ها چهارصد و چهل تن سنگ مرمر سبز مورد نیاز است که تاکنون بالغ بر 250 تن از آن در شهرهای محلات، تبریز و استان‌های دیگر آمده شده که امیدواریم باقی این سنگ‌ها نیز آماده شوندالبته یک نمونه ستون ساخته شده و پس از ارسال مورد تائید نیز قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در نیمه نخست سال 1400 حدود 23 میلیارد ریال نذورات مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی از سوی ستاد عتبات عالیات استان جمع آوری شد که یکصد و چهل و سه گرم مسکوکات شامل طلا و نقره که بخش بیشتر آن طلا بود نیز واصل شد البته اغلب نذورات کالایی مردم نیز در سال 1400 در استان مرکزی عایق ایزوگام بوده است.

صفریان ادامه داد: به‌طور کلی مبلغ 33 میلیارد ریال جمع نذورات خیرین و متبرعین بوده که مبلغ 10 میلیارد ریال توسط خیرین خاص جهت بازسازی ستون‌های شانزده‌گانه ایوان‌های شرقی و غربی حرم امامین عسگریین(ع) دریافت شده است.

وی اضافه کرد: 78 نیروی کار جهت بازسازی ستون‌های شانزده‌گانه اعزام شد همچنین در کنار این مسئله در طرح گره‌های ارادت تعداد سی و سه دار قالی برپا شده که به نسبت سال گذشته نقشه بروزتری دارند و سیصد فقره خرید بنا در طرح بنای نور نیز در استان صورت گرفته است.

راه‌اندازی و پایه‌گذاری طرح پنجشنبه‌های حسینی

جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به اقدامات موکب‌های حسینی در استان مرکزی گفت: در ایام اربعین حسینی امسال چهارده موکب متشکل از چهارصد نفر در مسیر نجف به عراق و 2 موکب در مسیر مهران به زوار حسینی خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: بیش از 690 هزار پرس غذای گرم نیز از سوی موکب‌های حسینی استان مرکزی بین عزاداران و زوار اربعین حسینی توزیع گردید همچنین در ایام اربعین در مسئله اسکان زوار، 62 هزار و 500 نفر با همیاری موکب‌ها اسکان داده شدند.

صفریان عنوان کرد: موکب‌ها در ایام کرونا نیز نقش‌آفرین بودند به طوری که 265 بسته بهداشتی، 251 هزار بسته معیشتی و 271 هزار غذای گرم توسط موکب‌ها در دوران کرونا در استان مرکزی در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان: بازسازی عتبات و عالیات برای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) انجام می‌شود آذربایجان‌ غربی جزو 10 استان‌ برتر در جذب و مشارکت‌های مردمی بازسازی عتبات عالیات شد اعزام ‌نخستین گروه ‌زائران خراسان جنوبی از ‌23 آبان‌ماه به عتبات عالیات آغاز می‌شود

جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ستاد عتبات عالیات استان برنامه‌های دیگری همچون مشارکت در بزرگداشت سالروز شهادت حاج قاسم، تشکیل تجمعی از بانوان خیر و خادم با هدف افزایش تعداد خیرین و خادمین در پانزدهم دی‌ماه، پایه‌گذاری طرح پنجشنبه‌های حسینی و تکریم خیرین محله‌ها جهت انسجام بخشی بیشتر و تکمیل بانک اطلاعات خادمین را دست اقدام دارد.

انتهای پیام/711/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی میلیارد ریال امام زمان عج ستون ها موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معاون وزیر دفاع تایوان امروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش تایوان برای هر حرکتی که چین ممکن است در زمان مراسم تحلیف و روی‌کارآمدن «لای چینگ ته» رئیس جمهور منتخب انجام دهد، آماده است.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید تایوان اواخر این ماه (می) برگزار می‌شود.

کد خبر 6100002

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ کلاس درس در استان بوشهر ساخته شد
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود