Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «فرشاد مهدی‌پور» عصر سه‌شنبه در نشست صمیمی با مدیران، اصحاب و اهالی رسانه و مطبوعات استان همدان، افزود: بر اساس سرفصل های تعریف شده، مدیران مسوول رسانه‌ها باید با بیمه کردن نیروهای خود، امنیت شغلی و حق و حقوق قانونی آن‌ها را تامین کنند.

وی اظهار داشت: صندوق هنر فرصت بسیار خوبی برای حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران ایجاد کرده و اکنون بیش از ۶ هزار نفر از روزنامه نگاران در این صندوق عضو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی پور گفت: فراخوان عضویت روزنامه نگاران در این صندوق ۲ هفته پیش منتشر شد و از خبرنگاران و اهالی رسانه دعوت می کنیم برای بهره مندی از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این صندوق عضو شوند.

وی تصریح کرد: بیمه ای که از طریق صندوق هنر ارائه می شود شامل گروه مشاغل سخت و زیان آور نیست و خبرنگاران برای بهره مندی از بیمه مشاغل سخت باید توسط مدیران مسوول رسانه بیمه شوند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسانه دریافت کرده، وظیفه دارد همه نیروهای خود را بیمه کند.

وی ادامه داد: ضابطه و سرفصل های قانونی کار در رسانه ها تعریف شده و مشکلات این بخش باید در نهاد رسانه حل و فصل شود.

مهدی پور تصریح کرد: از سال ۱۳۹۷ تا کنون نزدیک به ۱۵۰ هزار تن کاغذ به استان همدان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم اختصاص ارز، سهمیه کاغذهای حمایتی دیگر وجود ندارد، افزود: برنامه داریم با استفاده از ارز نیمایی، کاغذ دولتی وارد و آن را در بین مطبوعات توزیع کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تیراژ مطبوعات کاهش یافته است، گفت: آمار عرضه کاغذ در بازار آزاد و واردات آن متوازن نیست.

مهدی پور با بیان اینکه اگر یارانه حمایتی به رسانه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند به علت بی‌نظمی در انتشار است، اظهار داشت: با افزایش تعداد رسانه‌ها میزان حمایت از این حوزه نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: اعطای آگهی دولتی خارج از مسیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تخلف قانونی است و با این موضوع برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تیراژ نشریات مکتوب، خاطرنشان کرد: در ایام شیوع کرونا، ضوابط برای حمایت از نشریات آسان‌تر شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار، سامانه تحفه با کارمزد پایین برای اعطای تسهیلات فعال خواهد شد که در حال حاضر سامانه کارا تسهیلاتی را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت مطبوعاتی رتبه‌بندی رسانه‌هاست، افزود: نظرات و اعتراضات اهالی رسانه دراین خصوص بررسی و پیگیری خواهد شد.

مهدی‌پور تاکید کرد: ما از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم اما باید از رسانه‌های موثر نه چندان حرفه‌ای در برخی استان‌ها نیز حمایت شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شکایات از رسانه‌ها نیز گفت: با رایزنی استانداری، شکایات غیرشخصی از مطبوعات پس گرفته می شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود زیرساخت‌های چاپی در همدان، گفت: حضور ۵۰۰ نیروی انسانی در عرصه خبر استان همدان ظرفیت کافی را برای تولید محتوای مناسب در عرصه ملی فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان بخش های مختلف مطبوعات، پایگاه های خبری، خبرگزاری ها و رسانه های محلی و سراسری استان همدان به صورت جداگانه ضمن طرح مسایل و مشکلات حوزه رسانه استان همدان، طرح ها و پیشنهادات خود برای بهبود شرایط و رونق فعالیت های رسانه ای را بیان کردند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر به همدان، علاوه بر دیدار و گفت وگو با اهالی رسانه استان در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر نیز شرکت کرد.

برچسب‌ها رسانه استانداری همدان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرشاد مهدی پور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه استانداری همدان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه استانداری همدان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرشاد مهدی پور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون مطبوعاتی اهالی رسانه استان همدان مهدی پور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد

سیدمحمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد