Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، مقامات عراقی روز سه شنبه اعلام کردند که نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی، پایگاه هوایی حریر در استان اربیل در اقلیم کردستان را تخلیه کرده‌اند.

این خبر را خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از سرلشگر تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخفاجی تاکید کرد: در این پایگاه در حال حاضر هیچ نیروی رزمی متعلق به ائتلاف بین المللی وجود ندارد. وی بیان داشت که خروج نیروها از عراق بدون مشکل بوده است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به اینکه این نیروها خروج خود از عراق را تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می‌کنند تاکید کرد: تنها تعدادی مستشار باقی خواهند ماند که مأموریت آنها ارائه مشاوره در زمینه مبارزه با تروریسم است. وی بیان داشت که این مستشاران در پایگاه‌های عین الاسد و حریر مستقر خواهند شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش از این اعلام کرد که نیروهای رزمی آمریکایی خروج خود از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار را تکمیل کرده‌اند.

بر اساس توافق عراق و آمریکا در گفت‌وگوهای راهبردی، همه نیروهای رزمی خارجی تا ۳۱ دسامبر جاری باید خاک عراق را ترک کنند.

این در حالی است که چندی قبل، ژنرال کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام»، بدون اشاره به مدت زمان ادامه حضور نیروهای کشورش در عراق گفت: ۲۵۰۰ نظامی آمریکا علی‌رغم تغییر وضعیت آنها به سِمَت نقش غیرجنگی (مستشاری) برای یک مدت زمان پیش بینی شده در عراق باقی خواهند ماند.

کد خبر 5381334

منبع: مهر

کلیدواژه: تروریسم سنتکام ایالات متحده امریکا عراق ایالات متحده امریکا روسیه عراق فلسطین رژیم صهیونیستی افغانستان ناتو مذاکرات وین مسکو ایران واشنگتن سوریه اوکراین لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا