Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه یمن ضمن تسلیت شهادت سفیر ایران، اظهار داشت: مرحوم مجاهد آقای حسن ایرلو با حضورش در کنار مردم تحت محاصره و تحت ظلم و تجاوز یمن عاملی برای همبستگی و پایداری بود».

رئیس دستگاه دیپلماسی یمن در ادامه با اشاره به اینکه سفیر جمهوری اسلامی ایران پیوند و همبستگی میان تهران و صنعاء را تقویت کرد، افزود که او «با ایجاد هماهنگی میان ایران و یمن در چند محفل منطقه‌ای و جهانی، نقطه عطفی در تعامل دیپلماتیک یمن با جهان بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرف در ادامه تأکید کرد: «عدم اجازه به او برای درمان در خارج از کشور باعث تشدید تأثیر بیماری کرونا و [در نتیجه] عامل اصلی درگذشتش شد».

هشام شرف در پایان به علت همکاری دیرهنگام ائتلاف سعودی در بازگشت سفیر شهید ایران بر لزوم بازخواست ائتلاف و حامیان آن‌ها تأکید کرد و گفت: «به رغم ادعاهای متجاوزان مبنی بر اینکه او در پی یک رخداد و جراحت از دنیا رفته است، تأخیری که در خروج رخ داد یک جنایت انسانی بود که نه‌تنها ائتلاف سعوددی و اماراتی و کسانی که در پس این ائتلاف هستند، باید به خاطرش بازخواست شوند بلکه آنچه برای شهید ایرلو رخ داد، کارشکنی در پروتکل‌های دیپلماتیک بود».

ظرف 48 ساعت تسهیلات اعزام فراهم شد

به گزارش خبرآنلاین در همین حال وب سایت خبری میدل ایست نیوز بخش فارسی متعلق به امارات عربی به نقل از ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی مدعی شدکه فرماندهی ائتلاف از اظهارات وزیر خارجه ایران در این باره مطلع شده و افزود که فرماندهی ائتلاف به دستور رهبران عربستان با در نظر گرفتن اعتبارات انسانی و با احترام به وساطت عمان و عراق، 48 ساعت بعد از اعلام وضعیت سلامت سفیر، تسهیلات لازم برای انتقال وی را فراهم کرده است.

او گفت که اظهارات مطرح شده علیه عربستان «خلاف اصول و ارزش‌های انسانی و قدرناشناسی درباره موضع انسانی و شرافتمندانه ائتلاف در انتقال فرد مذکور از صنعا به بصره» است.

المالکی مدعی شد که ائتلاف همه تسهیلات و مجوزهای لازم برای عبور را صادر کرده و همه حمایت‌های لجستیک لازم برای پرواز هواپیمای عراقی مدل C-130 به صنعا را انجام داده است.

وی همچنین ادعا کرد که این دومین باری است که ائتلاف برای انتقال یک شهروند ایرانی مرتبط با عملیات نظامی در یمن کمک می‌کند و افزود که مورد اول در مورد یکی از سرنشینان کشتی نظامی ساویز در دریای سرخ در سال 2019 بود که توسط یگان هوایی عربستان از عرشه این کشتی به بیمارستانی در عربستان منتقل و در آنجا درمان شد و سپس به مسقط منتقل شد تا به ایران برود.

المالکی همچنین مدعی شد که عربستان به رفتار «انسانی» خود علی‌رغم رفتارهای ایران ادامه خواهد داد.
روز گذشته، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در مراسم تشییع «حسن ایرلو»، سفیر فقید ایران در صنعاء گفت که چند روز پیگیر مجوز بودیم تا از طریق یک کشور ثالث یک فروند هواپیما از ایران یا کشور دیگری بفرستیم و ایشان را به سریعا به بیمارستان مجهزی در ایران منتقل کنیم ولی متاسفانه عربستان در این زمینه خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه‌های اجرایی عربستان سعودی تعلل کردند.

وی اضافه کرد: ما اعتراض خود را براساس کنوانسیون‌های بین المللی به طور رسمی اعلام خواهیم کرد در عین حال امیدوار هستیم هرچه زودتر یمن در مسیر راه حل سیاسی بتواند از این جنگ و محاصر سخت انسانی خارج شود.

311 310

کد خبر 1585120

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یمن انصارالله یمن ایران و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند

تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک هواپیمای این رژیم در خاک عربستان فرود آمده و احتمالا چند مقام اسرائیلی به ریاض رفته باشند.
 
به گزارش فارس؛ یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.
 
تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.
 
کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.
 
این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود