Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‎ها- معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان گفت: تا زمانی که حقوق کارگران و پاکبانان و سطوح پایین پرداخت نشود اگر شهرداری حقوق بگیرد با او برخورد خواهم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با هدف هم اندیشی در مسائل مدیریت امور شهری و روند اجرای پروژه‌های شهرداری با حضور شهردار مرکز استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان در این جلسه اظهار داشت: نخستین گام حضورم در استان لرستان توجه و نگاه ویژه به مجموعه شورا و شهرداری‌‌ها بوده، مدنظر است دیدار با شورای اسلامی شهرها داشته باشیم، حرف‌ها و مشکلاتشان را بشنویم و به سمت و سوی حل معضلات حرکت کنیم زیرا به خوبی می‌دانم مشکلات فراوان است و در بلند مدت روی هم تلنبار شده و به یک معضل اجتماعی تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه جایگاه شورای شهر یک جایگاه بلند و رفیع است، افزود: در مقطع خوبی در جایگاه شورا قرار گرفته‌اید زیرا دولت آیت‌الله رئیسی یک دولت مردمی است و جایگاه بلند و رفیع شورای شهر هم بر کسی پوشیده نیست، حفظ این جایگاه به عهده افرادی است که در این مقطع قرار می‌گیرند بنابراین در حفظ و ارتقای جایگاه باید دقت فراوانی داشته باشید.

عمده مشکلات حوزه شهری مربوط به مباحث فرهنگی و اجتماعی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان عمده مشکلاتی که در حوزه شهری وجود دارد مباحث فرهنگی و اجتماعی است که باید در این مسیر سعی و تلاش کرد و گام‌های جدی برداشت زیرا نکات ریز فرهنگی می‌تواند بسیار به بحث گسترده حقوق شهروندی کمک کند هر چند مردم ما با اصالت و با فرهنگ هستند ولی وظیفه ما اطلاع‌رسانی است شاید برخی از مردم نسبت به حقوق خود آگاهی نداشته باشند بنابراین باید سطح آگاهی مردم را بالا برد.

وی بیان کرد: مهمترین موضوعی که در سیستم مدیریتی بنده و به طور یقین در انتخاب مدیران در سرلوحه کارم قرار دارد بحث «سلامت افراد» است که باید در حوزه شهری نیز کاملاً رعایت شود و به طور جد نظارت خواهم کرد و از تمام ابزارهایی که دارم استفاده می‌کنم تا بحث سلامت افراد و مبارزه با فساد در اولویت قرار گیرد زیرا موضوع فساد نیروی انسانی می‌تواند مجموعه مدیریتی را به چالش بکشاند.

استخدام‌های گذشته در شهرداری‌های استان لرستان فامیلی و بر اساس سفارش بوده استتبدیل وضعیت بخشی از کارکنان شرکتی و قراردادی ایثارگر شهرداری کرج در بودجه تصویب شدتعجب معاون اول رئیس جمهور از سهم شهرداری‌ها در بودجه 1401

در انتصاب‌ها باید از قبیله بازی عبور کرد

دالوند گفت: یکی از معضلات اصلی در استان لرستان به ویژه شهر خرم‌آباد که خاص شهرداری هم نیست و من با این موضوع به جد مبارزه خواهم کرد بحث «قومیت گرایی و طایفه بازی» است، باید از قبیله بازی عبور کرد و به دنبال انتخاب افراد اصلح، با ظرفیت، توانمند، شایسته و به روز رفت؛ مدیریت علمی یکی از روش‌های نوینی است که ما باید به سمت آن حرکت و از افراد سالم و متخصص بهره ببریم وفراموش نکنیم همه در برابر کلام الله مجید سوگند یاد کرده‌ایم.

وی به بحث مهم استخدام‌های بدون ضابطه نیروی انسانی اشاره و تصریح کرد: نیروی انسانی یکی از موضوعات جدی است اگر شهرداری در این رابطه ورود کند و استخدامی انجام دهد و بنده متوجه شوم آن شهردار را به تخلفات اداری می‌کشانم زیرا یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها سنگین بودن در بُعد منابع انسانی است، با وضع موجود اگر شهرداری جرات کند و مدیریت شهری را به عهده بگیرد که فقط بتواند حقوق و دستمزد بدهد باید به شجاعتش آفرین گفت.

پاکبانان و کارگران 8 ماه حقوق معوق دارند

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان خطاب به مدیرکل امور شهری را مخاطب اظهار داشت: فلاح نژاد بخشنامه‌ای به شهرداری‌های سراسر استان بفرستد و اعلام کند تا زمانی که حقوق کارگران و پاکبانان و سطوح پایین پرداخت نشود اگر شهرداری حقوق بگیرد با او برخورد خواهم کرد، تا پایان هفته آینده بخشنامه کنید و بفرستید؛ پاکبانان و کارگران چه گناهی کرده‌اند که باید 8 ماه حقوقشان معوق باشد.

وی افزود: شورای شهر تکلیفی دارد و به تناسب، موضوعی را به صورت کارشناسی باید در دستور کار قرار دهد و اعضا در مورد آن به بحث و گفت‌وگو بپردازند و پس از طی مراحل قانونی به شهردار ابلاغ شود، شهردار وظیفه‌اش اجرای مصوبات است ولی اینکه در امور شهرداری دخالتی صورت گیرد تحت هیچ عنوان پذیرفته نیست و به شدت شهرداری و شوراها را روی این موضوع تحت نظارت و کنترل قرار خواهم داد.

تضعیف حق شهرداری در موضوع پادگان 07

دالوند از تضعیف حق شهرداری در موضوع پادگان 07 پرده برداشت و افزود: مدام از پیمانکاران گلایه داریم ولی این پیمانکاران چگونه سر درآورده‌اند مگر انتخاب خود ما نیستند که با روشی نادرست آنها را انتخاب و با روشی نادرست‌تر با آنها قرارداد بسته‌ایم؛ اگر در مقطع زمانی بنده بود تحت هیچ عنوان اجازه نمی‌دادم تفاهم‌نامه پادگان 07 به این شکل بسته شود، من دارم از حقوق شهرداری دفاع می‌کنم و آقایان دارند تلاش می‌کنند که دیوار 07 تخریب شود.

وی عنوان کرد: در موضوع پادگان 07 حق شهرداری ضایع شده و شهرداری در واقع سهمی ندارد، 7.5هکتار دادیم به ارتش که برود واحد تجاری بزند، آپارتمان سازی کند، کاربری بانک و فرهنگی و غیره تعریف کرده‌ایم و یک تکه‌ای این وسط مانده و تکه وسط هم 11ساختمان تاریخی است که متعلق به میراث فرهنگی است و به طور یقین مال شهرداری نخواهد بود و شهرداری در این وسط سهمش چیست؟ بعد می‌گوئیم حق شهرداری ضایع شد ما هم چهار روز دیگر تبدیل می‌شویم به کسانی که آیندگان ما را نقد کنند مانند ما که اکنون گذشتگان را به باد انتقاد گرفته‌ایم.

شهردار خرم‌آباد یک شهر هوشمند را به عنوان یک پروژه تعریف کند

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان، شهردار خرم‌آباد را مخاطب قرار داد و گفت: فتوحی یک شهر هوشمند را به عنوان یک پروژه تعریف کند، به دنبال یک شهر سالم باشد و ببیند شاخص‌های یک شهرهوشمند چیست، اگر واقعا می‌خواهیم صادقانه کار کنیم باید شهری هوشمند و سالم بسازیم.

وی با اشاره به اهمیت نظم و وقت شناسی گریزی تصریح کرد: نظم در جلسات برای بنده بسیار مهم است، همه مدیران از نظم و انضباط حرف می‌زنیم و باید خودمان شروع کننده باشیم، هر مدیری دیر به جلسه بیاید تا 5 دقیقه او را می‌پذیرم ولی بیشتر از 5 دقیقه در کمال ادب عذرش را می‌خواهیم و حق ندارد به جلسه ورود کند.

انتهای پیام/642/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اگر شهرداری حق شهرداری شهرداری ها خرم آباد پادگان 07 یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

محمدحسن اسدی در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

او ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است، اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت