Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:05:48 GMT

روی بیمه درمان تکمیلی حساب ویژه باز کنید!

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۸۹۰۶

روی بیمه درمان تکمیلی حساب ویژه باز کنید!

بدن ما مهم‌ترین سرمایه ماست. شاید به همین دلیل است که می‌گویند هیچ نعمتی بهتر از سلامتی نیست اما این نعمت، همیشگی و ماندگار نیست.  

زندگی در شهرها، کهولت سن، حوادث، اپیدمی‌ها و خیلی موارد دیگر می‌تواند تهدیدی جدی برای این سرمایه باشد.

عاقل کسی است که بخواهد پیش از روز واقعه، برای علاج فکری اساسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، طرح بیمه تکمیلی برای راحتی خیال متقاضی‌ها طراحی شد.

این نوع بیمه، همانطور که از اسمش پیداست، برای پر کردن جاهای خالی و تکمیل مواردی است که بیمه‌های عمومی درباره آنها مسئولیتی ندارند.

بیمه تکمیلی انواع مختلف دارد و موارد متفاوتی را پوشش می‌دهد که ممکن است درباره آن کمتر بدانیم.

چند نوع بیمه تکمیلی داریم؟

بیمه‌های درمانی تکمیلی در حال حاضر در قالب سه طرح مختلف ارایه می‌شود.

طرح یک: بیمه درمان تکمیلی گروهی

متداول‌ترین نوع بیمه‌ تکمیلی است. کارفرما می‌تواند با استفاده از این طرح، تمامی افراد کارگاه یا شرکت را بیمه کند. شرط مهم در این بیمه این است که بیمه‌ تامین اجتماعی افراد همگی از یک کارگاه رد شود و تعداد افرادی که قرار است بیمه شوند نیز از یک تعداد  خاص (۲۵ تا ۵۰ نفر) بیشتر باشند.

طرح دو: بیمه درمان تکمیلی خانواده

برای خرید بیمه تکمیلی حتما نیاز نیست که به صورت گروهی اقدام کرد. برخی از طرح‌های بیمه وجود دارد که عنوانش بیمه درمان تکمیلی خانواده است. مهم‌ترین امتیازش این است که افراد تحت پوشش آن نیازی ندارند تا حتماً بیمه تامین اجتماعی‌شان از یک کارگاه رد شده باشد. تعداد افراد تحت پوشش نیز مهم نیست.

اما مهم‌ترین فرق اساسی آن با بیمه تکمیلی گروهی در این است که میزان پوشش بیمه تکمیلی خانوادگی برای جبران هزینه‌ها به مراتب کمتر از پوشش بیمه تکمیلی گروهی است.

طرح سه: بیمه درمان تکمیلی انفرادی

تا چندی پیش، شرط استفاده از بیمه تکمیلی، داشتن بیمه پایه تامین اجتماعی بود. اما با ایجاد طرح بیمه تکمیلی انفرادی کسانی که بیمه تامین اجتماعی ندارند هم می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند. برای افراد بیمه نشده، طرح بیمه تکمیلی انفرادی در نظر گرفته شده است.

در این طرح، افراد می‌توانند با پرداخت تنها ۱۸ درصد مبلغ بیشتر، از تمامی پوشش‌های بیمه تکمیلی استفاده کنند.

تفاوت دیگری که ممکن است برخی از شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه انفرادی در نظر بگیرند، سن افراد بیمه شده‌است. به این ترتیب که میزان حق بیمه افراد با توجه به سن‌شان تغییر خواهد کرد.

میزان پوشش هر بیمه چقدر است؟

پوشش در طرح‌های بیمه‌ای مختلف است؛ در این مورد، میزان پوشش بیمه درمان تکمیلی گروهی به مراتب بیشتر از طرح‌های خانوادگی و انفرادی است.

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی، جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی، گامانایف و انواع جراحی‌های محدود «Day care» را در بر می‌گیرد.

جراحی‌های «Day care» نوع خاصی از جراحی‌های محدود و سرپایی است که نیازی به ماندن در بیمارستان بیشتر از یک روز ندارد.

علاوه بر این‌ها، هزینه همراه بیمار برای افراد زیر ۷ سال و بالا ۷۰ سال در بیمارستان‌ها و هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی، به شرطی که به بستری شدن بیمار در مراکز درمانی مورد نظر منجر شود؛ از جمله مواردی است که بیمه تکمیلی گروهی آن را پوشش می‌دهد.

در کنار موارد گفته شده، طرح‌های مختلف در بیمه تکمیلی گروهی وجود دارد که هزینه‌های مختلف درمانی را در بر می‌گیرند. این هزینه‌ها شامل جبران هزینه‌های پاراکلینیکی، خدمات آزمایشگاهی، دارو، ویزیت و درمان، دندانپزشکی، نازایی و سمعک می‌شود.

پوشش بیمه‌تکمیلی درمان خانوادگی و انفرادی نیز همین موارد را شامل می‌شود و تفاوت آن با بیمه گروهی در میزان حق بیمه و سن افرادی است که تحت این پوشش قرار می‌گیرد.

هرچه سقف تعهدات طرح انتخابی بالاتر باشد حق بیمه نیز به مراتب بالاتر می‌رود. سن بیمه‌گذارها هم در این زمینه تاثیر گذار است. شرکت‌های بیمه، عموماً در این زمینه دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند که حق بیمه را تعیین می‌کند.

فرانشیز فراموش نشود!

در طرح‌های بیمه همیشه مبلغی به عنوان فرانشیز در نظر گرفته می‌شود. فرانشیز میزان مشخصی از مبلغ است که بیمه‌گذار وظیفه دارد پرداخت کند.

فرانشیز در بیمه درمان تکمیلی عموماً ۱۰ درصد است و ارتباطی به داشتن بیمه‌پایه یا نداشتن آن ندارد.

به طور مثال، اگر هزینه درمان یک میلیون تومان باشد؛ فرد بیمار باشد ۱۰۰ هزار تومان آن را پرداخت کند و مابقی هزینه را بیمه تکمیلی جبران خواهد کرد.

در روزهای کرونایی که از سر گذراندیم؛ اهمیت داشتن بیمه تکمیلی مناسب، بیش از پیش خودنمایی کرد. اما مطالعه درباره انواع آن و انتخاب طرحی که پوشش مناسبی داشته باشد؛ همواره مانند یک مانع در این زمینه عمل کرده‌است. در بیمه‌بازار می‌توانید علاوه بر مطالعه درباره انواع مختلف بیمه درمان تکمیلی، سوالات خود را به صورت آنلاین و تلفنی در هر ساعتی از شبانه‌روز بپرسید و در کنار آن، از تخفیف‌هایی که برای طرح‌های مختلف بیمه‌ تکمیلی در نظر گرفته شده‌ است، استفاده کنید.

م. خ 

منبع: با مشارکت سایت بیمه بازار| ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد برچسب‌ها بیمه تکمیلی انفرادی بیمه بازار بیمه تکمیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه تکمیلی انفرادی بیمه بازار بیمه تکمیلی بیمه تکمیلی انفرادی بیمه بازار بیمه تکمیلی بیمه درمان تکمیلی بیمه تکمیلی گروهی پوشش بیمه تکمیلی تکمیلی انفرادی تامین اجتماعی هزینه ها حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با انتقاد از عدم افزایش سالانه تعرفه‌های معاینه فنی گفت: امسال تعرفه‌های معاینه فنی تغییری نکرده است و این در حالی است که هزینه‌های مراکز معاینه فنی با توجه به افزایش نرخ تورم و هزینه‌ها به صورت چشمگیری افزایش داشته است.

میرزایی قمی با بیان این‌که افزایش تعرفه‌ها در سال 1402 پس از سه سال تناسبی با هزینه های جاری مراکز نداشته و این خدمات را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، اظهار کرد: عدم تغییر سالانه تعرفه معاینه فنی متناسب با رشد هزینه ها و نرخ تورم به صورت عمومی مراکز معاینه فنی کشور را با مشکلات جدی در بخش نیروی انسانی و نگهداری تجهیزات در شرایط استاندارد مواجه کرده و با توجه به اینکه در وضعیت کنونی نوع تعرفه‌ها به گونه‌ای است که هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد لذا امکان این که مراکز معاینه فنی در سطح کشور به سمت کاهش کیفیت کار و تخطی از ضوابط دستورالعمل های ابلاغی دولت در این ارتباط سوق داده شوند و از کیفیت خدمات خود بکاهند وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که شهرداری تهران با تخصیص بودجه بخشی از هزینه مراکز معاینه فنی تحت تملک خود را تامین می نماید، تصریح کرد: مراکز معاینه فنی شهر تهران توسط شهرداری تهران حمایت و بودجه دریافت می نمایند و البته مراکز معاینه فنی تهران تحت این شرایط توانسته اند به فعالیت خود بدون هیچگونه تخطی از ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی دولت ادامه دهند.

شایان ذکر است بخش بزرگی از مراکز معاینه فنی در کشور متعلق به بخش خصوصی بوده و این مراکز با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و عدم افزایش تعرفه‌ها می تواند موجب کاهش دقت و صحت آزمون های معاینه فنی و یا عدم تجهیز و به روز رسانی دستگاه های مربوط به آزمون های معاینه فنی گردد.

سرپرست ستاد معاینه فنی با تاکید بر این‌که به شدت پیگیر هستیم که امسال تعرفه ها متناسب با هزینه خدمات افزایش یابد، ادامه داد: براساس محاسبه ریز هزینه های مراکز معاینه فنی نرخ صدور گواهی معاینه فنی حداقل 320 هزار تومان برای مراجعه نخست خودروهای سبک ارزیابی می شود که این نرخ در حال حاضر 92 هزار تومان است و تنها حدود یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می دهد. امیدواریم با ابلاغ تعرفه جدید در آغاز سال شرایطی فراهم شود که مراکز معاینه فنی بتوانند به حیات خود ادامه دهند. البته این موردی است که می بایست توسط وزارت کشور به دولت پیشنهاد گردد.

وی با اشاره بدین موضوع که تعرفه معاینه فنی توسط دولت تعیین می شود ، گفت: براساس قانون هوای پاک نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی توسط وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی تعیین و در نهایت توسط هیات وزیران تصویب می گردد که این فرایند و طی مراحل قانونی آن موجب می گردد این افزایش با تاخیر انجام شود .

بدون تردید این رویه تعیین تعرفه توسط دولت که در قانون تبیین گردیده نیازمند اصلاح بوده و مورد پیشنهاد است که تصمیم سازی و تعیین آن به صورت مستقیم به وزارتخانه های مسئول در این حوزه و یا شوراهای اسلامی شهر تفویض گردد.

در همین راستا گفتنی است با توجه به تفاوت قیمت زمین در شهرها، هزینه تمام شده انجام معاینه فنی در نقاط مختلف کشور متفاوت بوده و تعیین این تعرفه لازم است به صورت محلی توسط شوراهای اسلامی شهر با توجه به ارزیابی قیمت تمام شده همان شهر تعیین و تصویب گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن