Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیئت دولت که صبح روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، استاندار خوزستان گزارشی در مورد مشکلات استان و راه حل ها و اقدامات انجام شده در مورد بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا و نیز عملکرد استانداری در طول خدمت دولت سیزدهم، به هیئت وزیران ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت وزیران در جلسه امروز همچنین آقای علیرضا فخاری را به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تعیین کرد.

لایحه موافقتنامه بین ایران و ژاپن در زمینه همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

هیئت وزیران در ادامه، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لایحه موافقتنامه بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در زمینه کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی موافقت کرد.

لایحه موافقتنامه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه بین ایران و بلاروس

لایحه موافقتنامه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت وزیران بود.

موافقت دولت با لایحه تصویب آیین نامه بین المللی ایمنی شناورهای تندرو ۱۹۹۴ (۱۳۷۳)

هیئت وزیران در ادامه جلسه، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص لایحه تصویب آیین نامه بین‌المللی ایمنی شناورهای تندرو ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) را به تصویب رساند.

آیین نامه مذکور شامل الزاماتی برای طراحی و ساخت، تجهیزات مورد نیاز و شرایط عملیات و تعمیر و نگهداری شناورهای تندرو است که در سطح بین المللی فعالیت دارند.

هدف اصلی از این آیین نامه، تأمین ایمنی در سطح برابر با کشتی های معمولی است که به موجب کنوانسیون بین المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین المللی خط شاهین کشتی ۱۹۶۶ باید از طریق استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی و کنترل های عملیاتی دقیق تأمین گردد.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیئت وزیران همچنین، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری موضوعات مربوط تعیین کرد.

کد خبر 5381668 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی سازمان ملی زمین و مسکن وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان حسن ایرلو مجلس شورای اسلامی سازمان همکاری اسلامی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه افغانستان وزارت امور خارجه ایران سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم حسین امیر عبداللهیان مذاکرات وین محمد مخبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لایحه موافقتنامه هیئت وزیران بین المللی آیین نامه نامه بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟