Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:18:17 GMT

نرخ باسوادی در استان بوشهر به ۹۷.۲ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۹۹۳۷

نرخ باسوادی در استان بوشهر به ۹۷.۲ درصد رسید

گروه استان‌ها - با اجرا طرح‌های باسوادی روند آموزش جامانده‌ها از تحصیل افزایش یافت و نرخ باسوادی در استان بوشهر از ۳۷ درصد در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی اکنون به ۹۷.۲ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آموزش و تحصیل در هر جامعه‌ای یکی از محورهای مهم توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود که در این راستا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مهم فرهنگی، آموزشی و تحصیلی تدوین و عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای زدودن بی‌سوادی در جامعه با فرمان امام راحل 7 دی 1358 نهضت سوادآموزی در نقاط مختلف کشور تأسیس و راه‌اندازی شد که نقش مهمی در رفع بی‌سوادی ایفا کرد.

در راستای رفع بی‌سوادی تلاش گسترده مسئولان و مشارکت مردم، نهضت سوادآموزی با هدف ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در جامعه ایجاد شد.

نهضت سوادآموزی در عرصه محرومیت‌زدایی و کاهش بی‌سوادی در جامعه در چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی فعال و موثر ظاهر شد و خدمات گوناگونی به جامعه هدف ارائه کرده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش نرخ باسوادی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1395، میزان باسوادی در استان بوشهر نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است و از 37 درصد به 97.2 درصد افزایش یافته است.

سید مجتبی هاشمی‌نژاد با بیان اینکه سوادآموزی در استان بوشهر میزان باسوادی روستایی در استان بوشهر را 96 درصد و نقاط شهری 98 درصد دانست و بیان کرد: میزان باسوادی در بین مردان حدود 98 درصد و زنان 97 درصد است.

وی با بیان اینکه امسال یک‌هزار و 180 کلاس در استان بوشهر راه‌اندازی شده است خاطر نشان کرد: 450 آموزش دهنده در این امر در قالب طرح‌های مختلف سوادآموزی  فعالیت می‌کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از استخدام آموزش دهندگان طرح‌های سوادآموزی خبر داد و بیان کرد: 45 نفر از آموزش دهندگان از خانواده ایثارگر استخدام وزارت آموزش و پرورش و معلم رسمی می‌شوند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه یک‌هزار سوادآموز در یک‌هزار کلاس درس یک تا 5 نفره شرکت دارند خاطر نشان کرد: 100 کلاس هم ویژه مقطع انتقال تشکیل و در دوره تحکیم باسوادی هم 80 کلاس 10 نفره راه‌اندازی شده است.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن 300 اتباع خارجی در کلاس‌های سوادآموزی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از بیش از یک‌ هزار و 200 سوادآموز استان بوشهر 300 نفر آنان اتباع خارجی هستند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از ارتقا 5 رتبه‌ معاونت سوادآموزی استان خبر داد و افزود: براساس آمارها به ترتیب شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم بیشترین میزان و شهرستان‌های دیر، عسلویه و دشتی کمترین میزان باسوادی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

هاشمی‌نژاد، سن سوادآموزان را بین 10 تا 49 سال عنوان کرد و گفت: طرح‌های سوادآموزی شامل «سواد در خانه» با همکاری اعضا خانواده «طرح عملی نماز»، «توسعه سواد میان دختران و زنان عشایر» و «حلقه‌های کتابخوانی» امسال در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه 44 عنوان کتاب در طرح‌های سوادآموزی ارائه می‌شود تصریح کرد: در بخش انتقال و تحکیم سواد 200 عنوان کتاب و منابع آموزش جنبی عرضه می‌شود.

زخم کرونا بر پیکر سوادآموزی خراسان‌شمالی؛ مراقب ترک تحصیل‌های پنهان باشیمقانون انسداد مبادی بی‌سوادی در استان سمنان با جدیت دنبال شودطرح مهارت‌آموزی افراد بی‌سواد در حوزه‌های اجتماعی اردبیل اجرا می‌شود

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر آموزش تحصیلی، مهارت‌آموزی سوادآموزان مورد توجه ویژه قرار دارد و سوادآموزان مهارت چند گانه کامپیوتر، صنایع دستی، قالی بافی، گلیم بافی و دیگر رشته‌ها متناسب به ظرفیت شهرها و روستاها فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باسوادی در استان بوشهر استان بوشهر میزان باسوادی بی سوادی بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- اگر می‌خواهید بدانید که چگونه درخواست افزایش حقوق کنید، راز آن برنامه‌ریزی و اعتماد به نفس است. بسیاری این کار برای شان سخت است و البته حق هم دارند. نمی توان انکار کرد که کار ساده ای نیست، موقعیت دشواری است و همواره این احتمال وجود دارد که پاسخ منفی دریافت کنید. با این حال، مانند خیلی چیزهای دیگر در زندگی، برای محقق شدنش باید ریسک کرد.

اولین قدم این راه  همیشه بررسی روند حقوق و دستمزد در بخشی است که در آن کار می کنید. علاوه بر این، اطلاع از سلامت مالی شرکتی که در آن کار می کنید نیز عنصری تعیین کننده است. پس از آن، تنها چیزی که باقی می ماند این است که یک استراتژی خوب برای دستیابی به آن میزان افزایش حقوق ترسیم کنیم.

 کوشیده ایم در این متن تمام توصیه ها را به طور مفصل شرح دهیم تا احتمال موفقیت شما بالاتر رود.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*شگرد "قصد متناقض" یا چگونه با درآغوش گرفتنِ مشکلات بر آنها چیره شویم؟

*صبر و انتظار را از نو بیاموزیم (+6 تکنیک برای پرورش صبر)

*5 فضیلت بی حوصلگی!

*خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید؟ (+ توصیه هایی برای خوشبخت بودن)

*« ترازوی رنج و معنا » چگونه عمل می کند؟

*چگونه در لحظه زندگی کنیم (+ تمرین هایی برای ذهن آگاهی)

*اصرار بر حال خوب همیشه خوب نیست؛ حال بدمان را بپذیریم

*احساس مسؤولیت مان را کم کنیم!

*گاهی وقت‌ها هیچ کاری نکنید: هنر "بی عملی"

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر