Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،   قرارداد ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام امروز (چهارشنبه) با حضور جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس میان حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام و سیدمحمدعلی غفاری‌زاده، مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) به روش EPCC امضا شد.

هدف از ساخت این واحد، تأمین حداکثری خوراک واحدهای الفین پتروشیمی بندر امام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با ساخت این واحد که طبق قرارداد ظرف ۲۴ ماه اجرا خواهد شد، سالانه ۹۴۲ هزار تن C۳+ و ۴۷۵ هزار تن اتان حاصل می‌شود.

«جعفر ربیعی» مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس،  امروز در مراسم انعقاد قرارداد احداث واحد بازیافت اتان شرکت پتروشیمی بندر امام، افزود: باید سهم خوراک پتروشیمی از تولید منابع هیدروکربوری افزایش پیدا کند، در غیر این صورت به عنوان سوخت مصرف می‌شود.  

وی افزود: با افزایش سهم خوراک پتروشیمی‌ها به جای آنکه نفت و گاز در خانه ها بسوزد، تبدیل به ارزش افزوده برای کشور می شود.

همچنین «حمیدرضا رستمی» مدیرعامل پتروشیمی بندر امام  در مراسم انعقاد قرارداد احداث واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام با اشاره به اینکه یکی از خوراک های دریافتی ان جی ال ها هستند که تابعی از تولید نفت هستند، افزود: به دلیل تحریم دریافت ان جی ال کاهش پیدا کرد.  

وی ادامه داد: با این حال مشکلی در تولید پتروشیمی بندر امام ایجاد نشد و خوراک را از بیدبلند خلیج فارس دریافت کردیم.

رستمی تاکید کرد: این اقدام باعث شد تا قیمت تمام شده اتیلن پتروشیمی بندر امام کاهش پیدا کرد و زنجیره اتان به حداکثر ظرفیت رسید و صادرات به بالاترین حد رسید.  

سرمایه‌گذاری ۳۹ میلیون یورویی برای بازیابی اتان

وی با بیان اینکه با وجود کاهش خوراک ان جی ال اما واحدهای الفین با تمام ظرفیت کار کرد، گفت: سال گذشته معادل مجموع ۵ سال سود دادیم و امسال در ۶ ماه دوبرابر سال گذشته سود محقق شده است.  

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با تاکید بر اینکه تنها ۸ درصد از هیدروکربورهای استحصال شده کشور خوراک پتروشیمی ها می شود که درآمد ۲۰ میلیارد دلاری برای کشور به همراه داشته است، افزود: اگر این سهم به ۲۰ درصد برسد، می تواند نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشد.  

به گفته رستمی با توجه به شفافیت صورت های مالی، پتروشیمی بندر امام اماده ورود به بورس است.

وی گفت: ارزش قرارداد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام ۳۹ میلیون یورو است و به سودآوری این پتروشیمی کمک می کند.

برچسب‌ها پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس نفت خلیج فارس صنایع پتروشیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس نفت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس نفت خلیج فارس صنایع پتروشیمی پتروشیمی بندر امام اتان پتروشیمی بازیابی اتان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جمع‌آوری درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون، با سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی، حداکثر تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

وی افزود: بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌ترها آغاز کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

شاهمیرزایی در پایان از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس