Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آرش عسکری گفت: به استناد تصویب‌­نامه سال ۱۳۹۹ هیأت محترم وزیران مبنی بر تبادل اطلاعات بین سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با سامانه‌های سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف جلوگیری از تعدد و تکرار در ورود اطلاعات، با تلاش‌های به عمل آمده قابلیت ارسال اطلاعات معاملات برگزار شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (خرید متوسط، مناقصه و مزایده) به پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدین ترتیب، دستگاه‌ های مشمول می‌توانند هنگام ورود اطلاعات در پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور به آدرس cdb.mporg.ir، با فراخوانی سیستمی اطلاعات از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، حدود ۵۰ درصد از اقلام اطلاعاتی را به‌صورت خودکار و بدون نیاز به ورود مجدد و دستی آنها ثبت نمایند.

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی اظهار داشت: با عنایت به اینکه اولا طبق بند ب ماده (۳) قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، دستگاه‌ های مشمول موظفند اطلاعات معاملات متوسط و بالاتر (حدود ۱۲۱هزار فقره در سال) را در پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور وارد کنند و ثانیا به ازای هر معامله حدود ۴۰ قلم اطلاعاتی مشترک در تبادل سیستمی از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت قابل ثبت خودکار است، برآورد می ‌شود این قابلیت سیستمی منجر به جلوگیری از ورود مجدد ۴.۸میلیون قلم اطلاعاتی و ۱۳ هزار نفر ساعت صرفه‌ جویی در وقت کارمندان دولت به ‌صورت سالانه شود.

وی افزود: از دیگر دستاورهای مهم این قابلیت علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و تسهیل امور کاربران دستگاه ‌ها، می توان به پیشگیری از مغایرت اطلاعاتی بین سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور نیز اشاره نمود.

عسکری بیان داشت: موضوع تبادل اطلاعات بین سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور، توسط علی رهبری دبیر کارگروه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به کلیه دستگاه‏های مشمول قانون برگزاری مناقصات (با اصلاحات و الحاقات آن) و سایر مشمولان بخش عمومی ابلاغ شده شده است.

انتهای پیام

کد خبر: 1122961 برچسب‌ها اقتصاد ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اقتصاد ایران سامانه تدارکات الکترونیکی دولت پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میعاد فر در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید بویراحمد گفت: این تعداد آمبولانس به زودی به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آنها ساختمان احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است