Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رمضان یوسفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در میان جامعه هدف شاخص باسوادی مردان استان به ۹۶ درصد و باسوادی زنان به ۹۱.۹۲ درصد رسیده است، ضمن اینکه این آمار مربوط به محدوده زمانی تا پایان سال ۱۳۹۹ است.

یوسفی با بیان اینکه کل جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال که جامعه هدف ما را در بر می‌گیرند در استان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند ادامه داد: تلاش می‌شود تا افق ۱۴۰۴ حداقل ۹۸ تا ۹۹ درصد این افراد باسواد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اختلاف باسوادی در مناطق شهری و روستایی در سال ۱۳۵۵ حدود ۳۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۹ این اختلاف به ۶.۶۹ درصد رسیده و ۳۱.۳۰ درصد کاهش اختلاف باسوادی بین شهر و روستا‌ها را شاهد بوده‌ایم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۱۹سال استان ۹۹.۲ درصد بوده و رتبه چهارم کشوری، ۱۰ تا ۲۹ سال با ۹۸.۴ درصد رتبه هشتم و در جمعیت ۱۵ تا ۲۴ سال ۹۸.۷ درصد رتبه ششم کشوری را داشته ایم.

یوسفی اظهار داشت: در سال ۱۳۵۵ از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان بیش از ۴۳۱ هزار نفر بیسواد مطلق بودند که در سال ۱۳۹۵ از جمعیت یک میلیون و ۴۳۴ هزار نفری، ۵۶۲ هزار و ۳۰۱ نفر بیسواد بودند، از این تعداد ۸۲ هزار و ۲۵۰ نفر جامعه هدف ما (۱۰ تا ۴۹ سال) بود.

او در ادامه به فعالیت۲۳مرکز یادگیری محلی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶ مرکز در سنندج و مابقی در سایر شهرستان‌ها قرار دارند، ضمن اینکه یک مورد از این تعداد مخصوص آقایان و۲۲مرکز مخصوص بانوان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان مهارت‌آموزی را یک خلا در آموزش دانست و افزود: امروز ۴۰ عنوان مهارت در مراکز یادگیری محلی استان برحسب نیاز سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

یوسفی یادآور شد: در حال حاضرحدود ۲هزار نفر در مراکز یادگیری محلی استان در سه حوزه سواد، مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی آموزش می‌بینند.

او اظهار داشت: در این مراکز حرفه‌های مختلف گیوه‌بافی، فرشبافی، سجاده بافی، بافتنی و قلاب بافی آموزش داده شده و سال گذشته ۶۸ نفر از حرفه آموزان به تولید رسیدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به برنامه‌های هفته سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت: انعکاس دستاورد‌های ۴۲ ساله سوادآموزی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمع‌آوری و اهدای کمک‌های مومنانه به نیازمندان و توزیع اقلام بهداشتی در مراکز یادگیری محلی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

یوسفی برگزاری برنامه آموزشی و فرهنگی با عنوان شعار سال در مراکز یادگیری محلی، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان سوادآموزی با رعایت شرایط کرونایی، برگزاری مسابقه انشانویسی در بین سواد آموزان دوره انتقال و بازدید مسوولان از طرح‌ها و برنامه‌های سواد آموزی و مراکز یادگیری محلی را از دیگر برنامه‌های هفته سواد آموزی اعلام کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوادآموزی کردستان آموزش و پرورش مراکز یادگیری محلی جامعه هدف هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت مراکز بین الملل این دانشگاه از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟