Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری در هنگام خرید با استفاده از نرم‌افزار‌های اقدام به تولید رسید‌های جعلی از تراکنشی که هیچ‌گاه انجام نشده است می‌کنند.

وی افزود: این رسید ساز‌ها همانند رسید پرداخت واقعی حاوی شماره پیگیری جعلی، تاریخ، زمان و نام صاحب حساب است و به راحتی اعتماد فروشندگان را جلب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ رجبی تصریح کرد: هموطنان حتما پیامک واریز و برداشت بانک خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه مطمئن شوند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هموطنان از طریق نرم افزار‌های بانکی با مراجعه به عابر بانک از جهت واریز وجه مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید

هشدار پلیس در پی ایجاد اکانت‌های غیرواقعی در شبکه شاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسیدساز جعلی جرایم سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرحمان هاشمی با اعلام این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری مسلحانه و مجروح شدن یک نفر در یکی از روستاهای شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کوار افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافل‌گیرکننده متهم را دستگیر و یک قبضه اسلحه کلاشنیکف نیز از وی کشف کردند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات قبلی عنوان کرد، گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 6090364

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟