Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم پروین روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه سدسلولی چوئبده در انتهای رودخانه بهمنشیر و ۲ هزار میلیارد ریال برای سدسلولی مارد برروی کارون اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۲ ماه از آغاز عملیات احداث و تکمیل سدسلولی مارد می‌گذرد، افزود: عملیات احداث سدسلولی چوئبده که از سه سال پیش با هدف جلوگیری از پیشروی آب دریا به رودخانه بهمنشیر آغاز شده بود هم‌اکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب جنوب خوزستان گفت: این طرح به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شده که با تامین اعتبار این طرح، پیمانکار تا هفته آینده مشخص ‌و عملیات اجرایی آن از سر گرفته می‌شود.

وی کاهش شوری آب رودخانه بهمنشیر را از مزیت‌های مهم احداث سد سلولی عنوان کرد و افزود: سدهای سلولی بر روی رودخانه بهمنشیر و کارون نقش قابل توجهی در رفع مشکل کم آبی منطقه آبادان و خرمشهر خواهند داشت.

پروین ظرفیت کانال مارد را ۱۲۰ مترمکعب در ثانیه بیان کرد و گفت: کانال و ایستگاه پمپاژ مارد علاوه بر تامین کل مصارف بهمنشیر، آب صنایع، ۲۰ درصد آب شرب خانگی حاشیه بهمنشیر، شبکه آبیاری آبادان از طریق ایستگاه پمپاژ طره بخاخ، شبکه آبیاری ولیعصر(عج) خرمشهر و آب کشاورزی جزیره مینو را تامین می‌کند.

 وی افزود: ساخت سدسلولی منیخ خرمشهر در ابتدای رودخانه بهمنشیر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 به گزارش ایرنا کار ساخت سدهای مارد و بهمنشیر تیرماه سال ۱۳۹۶با حضور وزیر وقت نیرو آغاز شد.

سد بهمنشیر نیز در پایین دست رودخانه بهمنشیر در دست احداث است که ۲۰۰ متر طول و ۲۳ متر ارتفاع دارد.

این سد از نوع سد انحرافی (بتنی سلولی) بوده و دارای ۶ دهانه برای سرریز است.

سد در دست احداث مارد ۲۳۵ متر طول، ۲۱ متر ارتفاع و هشت دهنه برای سرریز دارد و از نوع انحرافی (بتنی سلولی) است.

با احداث این ۲ سد، آب خام پایدار برای مصارف صنعتی و کشاورزی تامین و آب مورد نیاز برای حدود چهار میلیون اصله نخل و ۳۲۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی در آبادان و خرمشهر تامین می‌شود.

برچسب‌ها خرمشهر طرح های عمرانی سازمان آب و برق خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر طرح های عمرانی سازمان آب و برق خوزستان خرمشهر طرح های عمرانی سازمان آب و برق خوزستان رودخانه بهمنشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان