Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بامیری نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان لردگان که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون مهم‌ترین حلقه مفقوده مردم استان به ویژه در این دو شهرستان، تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی است و مردم با مشکل جدی در تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به خشکسالی و کمبود آب افزود: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری متفاوت از سال‌های قبل، برای تامین آب پایدار در بخش‌های مختلف استان مطالبه‌گری شود.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب با مدیریت صحیح حل می شود

بامیری اضافه کرد: زیبنده نیست مردم برای تامین آب آشامیدنی به‌عنوان یکی از ابتدایی‌ترین نیاز‌های خود با مشکل مواجه باشند.

او با بیان اینکه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید فعالیت‌های انجام شده برای پیشرفت شهرستان لردگان را ارائه دهند ادامه داد: ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای تسریع در روند توسعه این شهرستان براساس بودجه سال ۱۴۰۱ ضروری است.

بامیری گفت: ۱۰۶ عنوان پروژه درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۱ برای شهرستان لردگان پیشنهاد شده که البته تا تحقق کامل آن فاصله زیادی در پیش‌رو است و برخی این طرح‌ها به رایزنی‌های علمی، فنی و توجیهی در سطح کشور برای تخصیص اعتبارات ملی نیاز دارد.

او افزود: اختصاص طرح‌ها و اعتبارات در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود باشد.

بامیری اضافه کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری در استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برای دریافت مجوز ماده ۲۳ برای طرح‌های بزرگ در استان به‌خصوص شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اقدامات لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای پروژه آزادراه لردگان به خانمیرزا در اعتبارات امسال اختصاص یافته و پیمانکار آن مشخص شده است.

بامیری اظهار داشت: برای تسریع در روند اجرایی این طرح از توان بانک رفاه کارگران بهره‌گیری می‌شود و قرار شده هفت تا هشت هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت به این طرح اختصاص یابد که مسوولان باید برای این مهم پیگیری‌های مستمر داشته باشند.

او تاکید کرد: هم‌اکنون افزون بر هفت هزار نفر از جمعیت این ۲ شهرستان از نعمت گاز بی‌بهره هستند و برای رفع این مشکل رایزنی‌هایی در سطح ملی شده است.

بامیری افزود: مجلس شورای اسلامی برای تامین مسکن مردم اهتمام داشته است، اما سامانه ثبت‌نام برای مسکن در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا هنوز امکان‌پذیر نیست و این مشکل سریع‌تر رفع شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب آشامیدنی وقوع خشکسالی شهرستان های لردگان و خانمیرزا چهارمحال و بختیاری تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی روستاها گام بردارد، جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز و این مهم به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستای کهن‌دژ افزود: بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و… دانست.

کریمی عنوان کرد: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تأمین آب شرب اهالی روستای کهن‌دژ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روستای کهن‌دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 6089482

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد