Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:51:15 GMT

بازدید رایزن فرهنگی سفارت ژاپن از ایسنای قم

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۳۰۷

بازدید رایزن فرهنگی سفارت ژاپن از ایسنای قم

ایسنا/قم دبیر سوم سفارت ژاپن گفت: ایسنا برای خارجیان مقیم ایران مرجع مهمی است. دریچه ما به سمت ایران ایسناست.

ساتوشی ماتسوشیتا دبیر سوم و رایزن فرهنگی سفارت ژاپن با حضور در خبرگزاری ایسنای قم با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم و سردبیر و خبرنگاران خبرگزاری ایسنا در قم دیدار کرد.

در ابتدای این نشست علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم در سخنانی گفت: خبرگزاری ایسنا یکی از مهتمرین ظرفیت های معاونت فرهنگی وجهاددانشگاهی کشور است که به عنوان یک رسانه مستقل و کارآمد خود را در عرصه ملی و بین المللی به عنوان یکی از مهمترین رسانه های ملی معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت اصلی جهاد دانشگاهی در حوزه دانشجویان است. ساختارش نیز دانشجویی است. در دانشگاه‌ها نیز مستقر هستیم. جهاد دانشگاهی وظیفه عضوگیری از دانشجویان و فعالیت‌های مرتبط با دانشجویان مانند برنامه‌های فرهنگی و نشاط دانشجویی، مسابقات ملی مناظره و گردشگری دانشجویی را دارد. در زمینه هم فعالیت دارد.
وی افزود: ایسپا مرکز افکار سنجی دانشجویان جهاد دانشگاهی است که هم عرض با تمام افکار سنجی‌های دنیا در حال فعالیت است. قسمت دیگر فرهنگی سازمان، انتشارات است که به چاپ کتب دانشگاهی می‌پردازد و مرکز امام و انقلاب هم که در حوزه ترویج جمهوری اسلامی فعالیت دارد.
وی گفت: در مجموعه جهاد دانشگاهی دو خبرگزاری داریم. ایسنا که در حوزه‌های مختلف است و از پر بیننده‌ترین خبرگزاری‌های کشور است. خبرگزاری بین‌المللی ایکنا که  خبرگزاری بین‌المللی قرآن است و اخبار تخصصی در حوزه قرآن را منتشر می‌کند. ایکنا نمایندگی‌های منطقه‌ای هم در سطح دنیا دارد. جهاد دانشگاهی تا کنون سعی کرده بر اساس نیاز دانشجویان و به دور از جناح بندی سیاسی عمل کند.

در ادامه محسن صفری سردبیر خبرگزاری ایسنا نیز با ذکر این مطلب که این خبرگزاری در قم سالانه حدود 3 هزار خبر منتشر می کند گفت: بازنشر اخبار این رسانه در بالاترین سطح در میان رسانه ها است و خبرنگاران این مجموعه نیز همگی از دانشجویان و نیروهای نخبه انسانی مراکز علمی استان جذب می شوند.

در ادامه دبیر سوم سفارت ژاپن در این نشست گفت: خبرگزاری ایسنا برای خارجیان مقیم ایران بسیار مورد اعتماد است. ایسنا دریچه نگاه سفارت ژاپن به ایران است. سرعت پخش و دقت خبر خیلی مهمه است. جمع آوری اطلاعات و شبکه ارتباطی با ایرانی‌ها نداریم. ایسنا دریچه ما به سمت مردم ایران است.
دبیر سوم سفارت ژاپن بیان کرد: تلاش ما در سفارت بهبود نظر مردم ایران نسبت به ژاپن است. ما سفر سفرای همه کشورها به شهرهای ایران را بررسی می‌کنیم تا رفتار سنجی نسبت به سفر سفیر ژاپن انجام گیرد.
وی با بیان این‌که در زمینه کتاب و تبادل فرهنگ فعالیت کمی انجام شده گفت: در ایران چند کتاب درباره فرهنگ ژاپن ترجمه شده است. در ژاپن اطلاعات زیادی از کتب ترجمه شده از فارسی ندارم. ولی کتاب‌هایی مثل دیوان حافظ، کتاب کودک و.. ترجمه شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم خبرگزاری ایسنا جهاد دانشگاهی سفارت ژاپن دبیر سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود