Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

عباس نظریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام ورزشکاران به المپیک زمستانی گفت: در بیست و چهارمین دوره المپیک زمستانی پکن کاروان ایران در ۲ رشته با حضور ۳ ورزشکار شرکت می‌کند. در رشته اسکی آلپاین یک ورزشکار آقا و یک ورزشکار خانم و در رشته اسکی صحرانوری هم یک ورزشکار آقا، نمایندگان ایران در پکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این احتمال وجود دارد که تعداد اعضای کاروان المپیک زمستانی کشورمان افزایش پیدا کند و یک نفر دیگر هم در رشته صحرانوردی به افراد شرکت کننده ایران اضافه شود و امیدواریم که اسکی باز خانم کشورمان در رشته صحرانوردی بتواند سهمیه المپیک زمستانی را کسب کند.

او ادامه داد:علاوه بر ۳ ورزشکار که با کسب سهمیه حضورشان قطعی است، ۲ مربی به همراه یک سرپرست کاروان اعزام خواهند شد. در صورت موافقت، از مقامات هم در کاروان ایران حضور خواهند داشت و در مجموع پیش بینی می‌کنم که کشورمان در نهایت به احتمال زیاد با ۸ نفر ورزشکار، مربی، سرپرست و همراه راهی المپیک زمستانی شود.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی افزود: به جزء بحث کرونا مانع و مشکلی برای حضور در المپیک زمستانی نداریم. با توجه به شیوع کرونا در حال حاضر تنها دغدغه‌مان محدودیت‌های در نظر گرفته شده توسط کشور میزبان و نبودن پرواز مستقیم است. به خصوص که در یکی از کنگره‌های فدراسیون جهانی، یکی از نگرانی‎هایی که اعضا مطرح کردند، نبود پرواز پرتعداد برای رسیدن به پکن بود. در بقیه موارد مانع و مشکل خاصی برای شرکت کردن کاروان ایران در المپیک زمستانی پکن وجود ندارد.

نظریان افزود:در جریان برنامه آماده‌سازی در نظر گرفته شده، کمپ‌های تمرینی در تهران و البرز برای ملی پوشان اعزامی در جهت تقویت آمادگی جسمانی، هوازی و عضلانی برگزار شد. با توجه به شرایطی که دو رشته صحرانوردی و آلپاین داشتند، اردو‌های خوبی در نواحی کوهستانی بر پا شد. بعد از اتمام دوره تابستان و به محض شروع بارش برف، مجموعه توچال میزبان تمرینات ملی پوشان در این ۲ رشته بود و اتفاقات خوبی افتاد. تمرینات آماده‌سازی در کمپ توچال و آکادمی ملی المپیک آغاز شد و در این اردو‌ها علاوه بر بالا بردن آمادگی جسمانی، مسابقات دورن اردویی هم بین بچه‌ها برگزار شد. در ادامه تیم‌های اسکی آلپاین و صحرانوردی در جهت کسب آمادگی بیشتر برای المپیک زمستانی به مسابقات بین‌المللی ترکیه اعزام شدند.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی گفت:این مسابقات علاوه بر شانس کسب سهمیه‌های بیشتر، اردوی خیلی خوبی برای بالا بردن آمادگی جسمانی‌شان است که در یک شرایط بین‌المللی رقابت می‌کنند و خودشان را محک می‌زنند تا با توجه به امتیازاتی که به دست می‌آورند بتوانیم در انتخاب نفرات نهایی بهتر عمل کنیم. همچنین ورزشکاران بورسیه‌ای اسکی ایران که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک پس بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بورس شده اند، اردوی اروپایی‌شان را آغاز کرده‌اند و دو ورزشکار اسکی آلپاین در فرانسه و دو ورزشکار رشته صحرانوردی در سوئیس اردو زده اند. این برنامه هم از اردو‌های خوبی است که به تقویت توان فنی و جسمانی ملی پوشان کمک می‌کند.

او گفت:یکی از اولین برنامه‌هایمان این بود که ورزش‌های زمستانی را به فدراسیون اسکی ملحق کردیم و تمام تلاش‌مان این است که از ظرفیت‌های موجود امکاناتی دیگر بهره ببریم به خصوص که المپیک زمستانی در ۱۵ رشته برگزار می‌شود و ما تنها در ۲ رشته حاضر هستیم و در ۱۳ رشته ورزشکاری نداریم. تلاش‌مان این است که هم در رشته‌های یخی که در سالن هست و هم در رشته‌های برفی به سمت توسعه بیشتر برویم و در دوره‌های بعدی المپیک زمستانی با ورزشکاران بیشتری حضور پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

هر ۳ مدال مردان به اسکی بازان ایرانی رسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی عباس نظریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهیمه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!