Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:27:15 GMT

طرح ساماندهی سواحل کیش تایید شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۱۰۷۳

طرح ساماندهی سواحل کیش تایید شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی روز پنجشنبه در نشست ساماندهی سواحل اظهار داشت: نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود به این کارگروه‌های تخصصی در هر بخش منعکس شده و بررسی خواهند شد و  نظرات حوزه‌ی گردشگری و مدیریت قراردادها و مجوزها نیز در این راستا اعمال می شود.

حسین همتی، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به مباحث فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مطالعات اقتصادی، بر لزوم در اختیار داشتن جزئیات محاسباتی و مفاد مطالعات اقتصادی این طرح اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی از طرف سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف با محوریت ساحل مطرح می‌شود و به منظور انعطاف‌پذیری و نهایت بهره‌مندی از طرح‌های‌ بعدی، باید پلن‌های بعدی نیز در این طرح دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام جودت، سرپرست مدیریت GIS کیش در تشریح کارگروه‌های طرح ساماندهی سواحل کیش، گفت: شش پیوست "فرهنگی اجتماعی"، "گردشگری"، "حوزه‌های عمرانی و اجرایی"، "اقتصادی و سرمایه‌گذاری"، "حقوقی" و "زیست‌ محیطی" در قالب کارگروه‌های تخصصی به پیگیری و بررسی و تدوین نهایی این طرح خواهند پرداخت.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم پیوست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای هر طرحی تاکید کرد و گفت: کیش ویترین حوزه گردشگری و اقتصادی کشور است و هر طرحی در این منطقه ایجاد و اجرا شود برای مناطق دیگر نیز الگو می‌شود.

جواد جمالی همچنین برخی تعاریف را مغایر با قوانین گردشگری اعلام کرد و افزود: توسعه‌ی گردشگری در الزامات زمان، ایجاب می‌کند که تمام کاربری‌های تعریف‌شده انعطاف‌پذیر و قابل تغییر و جایگزینی باشند.

وی اساس ساماندهی سواحل را در راستای توسعه‌ی گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر نگاه و ظرفیت‌های گردشگری باید تعاریف و کاربری‌های ‌مندرج در طرح، در طراحی نهایی به‌صورت انعطاف‌پذیر و قابل‌تغییر تدوین شود.

عبدالنبی شرفی، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش، طرح ساماندهی سواحل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تطبیق با شرایط موجود و داشته‌های کنونی مانند مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه اهمیت خاصی دارد تا هم توجیه اقتصادی آن بررسی شود و هم تبعات اجتماعی در خصوص تغییر فضاهای کنونی در نظر گرفته شود.

حمید میرمیران، مدیرعامل شرکت نقش‌جهان‌پارس و مدیر طراحی پروژه ساماندهی سواحل کیش، ضمن ارائه‌ی پلن‌ها و جزئیات طرح اظهار داشت: طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی جزیره کیش با مطالعات "کالبدی" و "جمعیتی و گردشگری"، "زیست‌محیطی و فضای سبز"، "حمل و نقل و ترافیک"، "تأسیسات زیربنایی"، "راهبردی"، "ساختاری"، "طراحی شهری و الگوهای معماری"، "اقتصادی" و "بسته‌های سرمایه‌گذاری" تدوین شده است.

علی اکبری، مدیر پروژه ساماندهی سواحل گام اصلی طرح اولیه‌ ساماندهی را جابجایی کلوپ ها، آزادسازی حریم و محدوده‌ی ۶۰ متر، و اصلاح مسیر دوچرخه و پیاده اعلام کرد و افزود: در این طرح، در خصوص شاخص‌های عمومی ناظر بر بهره‌برداری از فعالیت‌ها و فضاهای گردشگری ساحلی مواردی چون طرح معماری ارزشمند، تناسب امکانات و تجهیزات فضا و ابنیه با ظرفیت عملکردی فعالیت‌ها و فضاهای گردشگری ساحلی، تجهیز ابنیه و فضا با امکانات و وسایل استاندارد و به‌روز بین‌المللی، تناسب کادر فنی مطرح شد و رعایت اصول بهداشتی و پاکیزگی کلیه فضاهای گردشگری و همچنین استفاده از پالت رنگی نوار ساحلی و آراستگی فضای سبز و عدم استفاده از گونه‌های مهاجم و حفاظت گونه‌های بومی نیز از دیگر مسائلی بود که به آنها پرداخته شد.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان سازمان منطقه آزاد کیش ساماندهی سواحل طرح ساماندهی ی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب