Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله رخشانی مهر عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمی اظهار کرد: در بودجه سال جاری ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تکمیل پروژه‌های خیرساز در سراسر کشور در نظر گرفته شده تا هر استانی که بیشترین پروژه خیرساز داشته باشد، بتواند از این منابع بهره بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال آینده این رقم تا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که امیدواریم شهرستان محرومی همچون گرمی از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز اعم از استانی و ملی استفاده کنند تا به تناسب پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه از ۷۰ درصد منابع ملی نیز بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با قدردانی از همکاری خوب مدیران آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان اردبیل در پیگیری طرح‌های مدرسه‌سازی، تجهیز و کمک به توسعه فضاهای آموزشی گفت: بدنه کارشناسی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بیشترین مجاهدت را در این حوزه انجام می‌دهند که جا دارد از تلاش‌ها و زحمات این نیروهای خدوم و زحمتکش قدردانی کنیم.

رخشانی مهر افزود: به رغم انجام کارهای گسترده در حوزه مدرسه‌سازی، برخی کمبودها و دغدغه‌ها نیز وجود دارد که سعی می‌کنیم با همراهی مسئولان استانی، شهرستانی، نمایندگان مجلس و تأمین اعتبارات در بودجه سال آینده بخش عظیمی از این نارسایی‌ها را رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند تعمیرات و امر نگهداری فضاهای آموزشی همچنین تأسیسات گرمایشی بر عهده اداره کل نوسازی نیست و معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش در این زمینه متولی اصلی کار است، اما به دلیل منابع اندکی که معاونت پشتیبانی دارد ما سعی کردیم در سال‌های اخیر در بحث جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازی، استانداردسازی و تعمیر موتورخانه‌ها ورود پیدا کرده و همکاری نزدیکی را با واحدهای آموزشی داشته باشیم.

رخشانی مهر اضافه کرد: در شهرستان گرمی همه واحدهای آموزشی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و تنها ۳ واحد آموزشی نیاز به تعمیر و تجهیز دارد که با تلاش اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

وی به تأمین قیر و ایزوگام مورد نیاز برای پشت‌بام مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و با تأمین قیر مورد نیاز شهرداری‌ها می‌توانند در آسفالت محوطه‌سازی مدارس مشارکت کنند.

رخشانی مهر بیان کرد: ظرفیت خوبی که در قانون بودجه برای توسعه و تجهیز مدارس پیش‌بینی شده استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین منابع مالی دولتی تا ۷۰ درصد است که در شهرستان گرمی علاوه بر خیرین ملی، می‌توان از ظرفیت بنیاد علوی در این زمینه استفاده کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در ساخت مدرسه شبانه‌روزی و خوابگاه بخش زهرا در گرمی از ظرفیت خیرین و منابع پیش‌بینی شده بهتر می‌توان استفاده کرد.

وی احداث سرویس‌های بهداشتی را یک حرکت تحولی با ردیف ملی خاص برشمرد و تصریح کرد: به دور از سیاه‌نمایی در این زمینه واحدهای آموزشی فاقد سرویس بهداشتی را با اولویت مورد توجه قرار داده و نسبت به رفع نیاز آنها در مناطق شهری و روستایی اقدام می‌کنیم.

رخشانی مهر گفت: تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی بر عهده نوسازی مدارس نیست و سعی و تلاشمان بر این است تا در مدارسی که امکان احداث و توسعه سرویس‌های بهداشتی وجود دارد از ردیف مشخص شده در این زمینه استفاده کنیم.

وی اولویت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پرهیز از شروع پروژه‌های جدید اعلام کرد و افزود: ما در گرمی به دلیل تأمین اعتبار پروژه ۱۲ کلاسه‌ای را کلنگ‌زنی کردیم و تلاشمان بر این است تا ۲ واحد آموزشی نیمه‌تمام ۱۲ و ۶ کلاسه را در گرمی تا شروع سال تحصیلی آینده تجهیز و تکمیل کرده و آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: به هیچ وجه پروژه‌های با پیشرفت ۹۰ درصد را به حال خود رها نخواهیم کرد و سعی و تلاشمان بر این است تا با پرداخت بدهی پیمانکاران هر چه سریع‌تر این پروژه‌های مدرسه‌سازی به سرانجام برسد.

کد خبر 5382666

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی مدارس مدرسه سازی آموزش و پرورش شهرستان گرمی مدارس خیرساز فضای آموزشی نمایندگان مجلس سیستم گرمایشی مدارس استانداردسازی ویروس کرونا بوشهر شب یلدا بارش باران آمار کرونا گرگان کرمانشاه آتش سوزی واکسن کرونا بارش برف عکس استانها ایلام قاسم سلیمانی تبریز نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش رخشانی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد