Web Analytics Made Easy - Statcounter

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در وین در صفحه توییترش در واکنش به پیام یکی از کاربران مبنی بر این که اتحادیه اروپا و آمریکا به اتفاق چین و روسیه در جبهه واحدی در برابر توسعه برنامه هسته‌ای ایران قرار دارند، نوشت: ما از توسعه سریع برنامه هسته‌ای ایران خشنود نیستیم اما این پاسخی به سیاست فشار حداکثری آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها ایران، بلکه هر دو طرف باید دست از این رویه بردارند‍!

ایران در پی خروج یک جانبه آمریکا ار توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸، یک سال تحمل تحریم های سخت و بدعهدی کشورهای اروپایی در ارائه راهکارهایی عملی برای عادی سازی روابط تجاری با ایران و کاهش تاثیر تحریم ها، اعلام کرد طبق مفاد برجام، طی چند گام تعیین شده در پاسخ به این اقدامات ناقض توافق، از اجرای تعهدات داوطلبانه اش در توافق فاصله می گیرد. 

این اقدامات شامل نصب سانتریفیوژهای بیشتر و پیشرفته‌تر در تاسیسات هسته ای ایران و از سرگیری و افزایش سطح غنی  سازی اورانیوم بوده است. 

پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در سال ۲۰۲۱ در آمریکا و اعلام تصمیم این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای، مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین در حال برگزاری است. 

ایران گفته است تنها با هدف رسیدن به توافقی خوب برای لغو کلیه تحریم های غیرقانونی آمریکا در مذاکرات وین مشارکت می کند. 

دولت آمریکا نیز از آغاز این مذاکرات در ماه مارس بر به کار بردن دیپلماسی برای بازگشت دوجانبه به پایبندی به توافق هسته ای تاکید کرده است در حالیکه این آمریکا بود که به طور یک‌جانبه از این توافق خارج شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف هسته ای ایران توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند

 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور: فردا ظهر در دانشگاه‌های سراسر کشور تجمعاتی با حضور حداکثری دانشجویان در حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با دانشجو گفت: خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین و غزه بی نظیر است.

وی افزود: اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان را محکوم می‌کنیم و در همین راستا از فردا ظهر در دانشگاه‌های سراسر کشور تجمعاتی با حضور حداکثری دانشجویان در حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی