Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد هیأت دیپلماتیک به المپیک زمستانی که در ماه فوریه در پکن برگزار خواهد شد، اعزام نخواهد کرد و این رویداد را از نظر دیپلماتیک تحریم می‌کند.

با اینکه آمریکا و دیگر کشور‌های غربی رفتار چین با اقلیت‌ها از جمله مسلمانان اویغور را علت تحریم این بازی‌ها عنوان کرده، اما ژاپن از نام بردن این موضوع به صراحت امتناع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن در حالی که شریک آمریکا است، روابط اقتصادی با چین دارد.

ژاپن اعلام کرده با اینکه هیات سیاسی به پکن اعزام نمی‌کند، اما مقاماتی که رابطه مستقیم با المپیک و ورزش دارند به چین خواهند رفت.

پیش از این، کانادا، انگلیس، آمریکا و استرالیا تحریم سیاسی بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی چین در سال میلادی آینده را اعلام کرده بودند. تحریم سیاسی المپیک به این معنی است که ورزشکاران این کشور‌ها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما هیچ مقام دولتی در افتتاحیه و طی بازی‌های آن حضور نخواهد داشت. آن‌ها مدعی شدند که این تحریم در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در چین است.

با این حال روسیه در واکنش به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن تاکید کرد المپیک باید از هرگونه سیاست بازی دور باشد. سئول نیز با تحریم این بازی‌ها مخالفت کرده و این اقدام را توهینی به چین تلقی کرد.

گفتنی است، بازی‌های المپیک زمستانی پکن قرار است در سال ۲۰۲۲ برگزار گردد. این رقابت‌ها از ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و در ۱ اسفندماه پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک پکن ژاپن تحریم المپیک زمستانی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم

رافائل نادال درباره بازی دو نفره به همراه کارلوس آلکاراس، تنیسور شماره ۳ جهان در بازی‌های المپیک پاریس (فرانسه) صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رافائل نادال، برنده 22 تورنمنت گرند‌اسلم و شماره یک پیشین جهان درباره ایده بازی دو نفره او و کارلوس آلکاراس در بازی‌های المپیک پاریس گفت: آیا کارلوس باید از من بخواهد که در المپیک، دو نفره با او بازی کنم؟ نه، نیازی نیست از من چیزی بپرسد. این برای من هم بسیار هیجان‌انگیز است. اگر اشتباه نکنم این برای کارلوس هم مهم است. خیلی خوب است که قبل از المپیک با هم یک تورنمنت برای آماده‌سازی و ایجاد رابطه در زمین مسابقه برگزار کنیم. فکر می‌کنم اگر هر دو در شرایط خوبی هستیم، پس چرا که نه؟ این برای تیم اسپانیا نیز خوب خواهد بود.

این تنیسور اسپانیایی خاطرنشان کرد: بیایید ببینیم وقایع چگونه پیشرفت می‌کنند. امیدوارم بتوانم هم‌تیمی خوبی برای کارلوس شوم، مطمئن هستم که او برای من خوب خواهد بود. بیایید ببینیم این به کجا منجر می‌شود. امیدوارم ابتدا بتوانیم کمی با هم کار کنیم.

افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت