Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مجتبی قهرمانی رییس کل جدید دادگستری هرمزگان ضمن بازدید از خورگورسوزان بندرعباس دستوراتی را در جهت تسریع در روند انتقال پساب به صنایع و همچنین لوله گذاری موقت ورودی فاضلاب به دریا صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ؛ یکی از معضلات و رنج‌های شهر بندرعباس که چشم هر بیننده و روح و جسم مردمان ساکن این شهر به خصوص ساکنین محله سیم بالا را آزار می‌دهد بحث رهاسازی فاضلاب در دریا آن هم در بهترین و پرترددترین نقطه ساحل شهر بندرعباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئله همواره اعتراضات بسیاری را به بارآورده و همواره موجی نارضایتی شهروندان بوده است؛ بوی نامطبوع، گازهای منزجرکننده، گسترش حشره و حیواناتی مانند سوسک و موش، افزایش بیماری‌های تنفسی و پوستی بین مردم ساکن در جوار خور گورسوزان، آلودگی ساحل و امکان ایجاد بیماری برای مردم از جمله مسائل و مشکلاتی است که بحث رهاسازی فاضلاب در دریا به بار می‌آورد.

 این موضوع با اینکه چندین استاندار و فرماندار و معاون اول رئیس جمهور نسبت به آن دستورات و وعده‌هایی داده‌اند حل و فصل نشده و هنوز سر لوله فاضلاب به سمت دریا است و چهره نازیبایی را ایجاد کرده است.

در آخرین مباحث مطروحه در رابطه با فاضلاب بندرعباس فریدون همتی استاندار سابق بندرعباس دو ماه قبل از تودیعش قول حل دو ماهه فاضلاب بندرعباس داده بود و آن را به عنوان خدمت ماندگار خود و دولت یازدهم و دوازدهم معرفی می‌کرد اما با وجود گذشت چندین ماه از وعده استاندار وقت هرمزگان که 4 سال و دولت تدبیر و امید که 8 سال برای حل این مشکل فرصت لازم داشت هنوز مشکل رهاسازی فاضلاب به بندرعباس حل نشده و دست کم دو سال دیگر جهت لوله گذاری و اجرای پروژه انتقال پساب فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس زمان لازم است. 

به همین منظور صبح امروز مجتبی قهرمانی که به تازگی سکان ریاست دادگستری هرمزگان را در دست گرفته است در اولین روزهای کاری خودش با احضار جمعی از مسئولین از جمله شهردار بندرعباس و مدیران آب و فاضلاب هرمزگان به محل رهاسازی فاضلاب به دریا دستوراتی را در این باره صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان به منظور پیگیری موضوع ساماندهی به وضعیت خورها و پساب فاضلاب بندرعباس و همچنین نظارت بر نحوه اجرای مصوبات قبلی از محل سرریز فاضلاب به خور گورسوزان که حجم قابل توجهی از پساب شهر بندرعباس از طریق آن به دریا منتقل می‌شود، بازدید کرده است و در جریان این بازدید که شهردار بندرعباس، مدیرعامل آبفا و جمعی از مسئولان دستگاه‌های متولی نیز حضور داشتند، ضمن بررسی اقدامات انجام شده در محل مورد نظر، دستورات لازم را به منظور رفع فوری موانع موجود صادر کرده است 

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه بازدید از محل رهاسازی فاضلاب به دریا اظهارداشت: ورود فاضلاب به دریا موجب تهدید جدی علیه سلامت شهروندان و سبب تخریب محیط زیست و در نهایت ایجاد بوی متعفن در شهر بندرعباس و گلایه شهروندان در این خصوص شده است.

وی افزود: بر اساس رسالت دستگاه قضایی جهت پیگیری حقوق عامه، این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته است و بر همین اساس با مصوبه این شورا؛ پروژه ای به طول 22 کیلومتر به منظور هدایت فاضلاب به غرب شهر بندرعباس جهت استفاده صنایع بزرگ در حال اجرا است. 

قهرمانی بیان کرد: با توجه به گزارش‌های کارشناسان برای به پایان رساندن پروژه انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس 2 سال زمان لازم است از این رو برای اینکه آسیب‌های ناشی از این رهاسازی به حداقل برسد و از انتشار  بوی متعفن در شهر جلوگیری و همچنین گامی در  بحث صیانت از بهداشت عمومی، رفاه حال شهروندان و ایجاد زیبایی بصری و همینطور توجه به موضوع پدافند غیرعامل برداشته شود دستورات لازم صادر شد تا طرح موقتی به عنوان پشتیبان پروژه اصلی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: مقرر شده است تا زمان تکمیل طرح انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب، شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس ظرف مدت 20 روز از ابتدای ورودی دهانه فاضلاب در خور گورسوزان تا دریا را موقتاً لوله گذاری کند. 

قهرمانی تصریح کرد: یکی از پیامدهای سوء رها سازی فاضلاب، انتشار گاز متان ناشی از آن است و با هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شده است در راستای تبدیل تهدید به فرصت، راه اندازی سیستم CHB برای تولید برق از گاز متان نیز توسط شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس اجرایی شود. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: مبلغ 30 میلیارد ریال عوارضی که توسط شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس به شهرداری بندرعباس پرداخت می‌شود نیز برای زیباسازی و ایجاد مبلمان شهری بندرعباس مصرف خواهد شد و شهرداری نیز مکلف شده است با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، نسبت به طراحی و ساخت المان شهری متناسب با موضوع محیط زیست، جهت فرهنگ سازی عمومی اقدام کند. 

پس‌زدگی ‌و ‌گرفتگی فاضلاب در بارندگی‌های شدید اخیر اهواز گزارش نشد شبکه فاضلاب شهری سمنان تا 2 سال دیگر تکمیل می‌شود تحقق وعده دولت سیزدهم در خوزستان/ 110 کیلومتر طرح فاضلاب اهواز ترمیم شد/ نصب 300 پمپ در 186 ایستگاه‌

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: پیگیری برای رفع مشکل فاضلاب شهر بندرعباس به صورت مستمر و مداوم توسط دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت و در صورت مشاهده هرگونه ترک فعل، تخلف و کوتاهی با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد. 

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری هرمزگان فاضلاب بندرعباس رهاسازی فاضلاب فاضلاب به دریا شهر بندرعباس انتقال پساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با انتقال آب دریا به اصفهان، بارگذاری صنعت از آب‌زاینده‌رود و آب‌های سطحی کمتر خواهد شد و اتفاقات خوشایندی برای این رود رقم خواهد خورد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در قانون اساسی در هفت اصل به موضوع شورا پرداخته شده است و امام راحل نیز به امر شورایی تاکید داشتند، اما با این وجود به شوراها توجه نمی‌شود.

وی با گلایه از کم‌توجهی مدیران کشوری به شوراها افزود: از آن‌ها درخواست داریم به ظرفیت بسیار عظیم شورایی و مشاوره‌ای که صراحت آیات قرآن کریم است، توجه داشته باشند و از آن‌ها در پیشبرد امور کشور استفاده کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم نگاه ویژه‌ای به موضوع زاینده‌رود داشته است، اظهار کرد: با همت مسئولان استانی و حمایت مدیران شهری، اتفاقات خوبی در سال‌جاری و سال آینده در راه است و امیدواریم زاینده‌رود، زنده‌رود ابدی شود و نشاط و شادابی برای مردم اصفهان رقم زده شود.

نورصالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مناطق کم‌برخوردار شهر اصفهان گفت: با یک کار علمی و میدانی مناطق و محلات کم‌برخوردار شناسایی و معضلات و مشکلات این مناطق اعم از گلوگاهی و جزئی احصا شد و بودجه و اعتبار خوبی نیز برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی برای رفع معضلات مناطق کم‌برخوردار صورت گرفته‌است، افزود: در حدود سه سالی که از عمر شورای ششم گذشته است، اتفاقات خوبی در حدود ۶۰ محله کم‌برخوردار رقم خورده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نزولات جوی در استان خوب بوده است، اما باید نسبت به این برکت و رحمت خداوندی مدیریت بهینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در ارتباط با منابع آبی به‌ویژه در غرب و جنوب استان دارد، گفت: در این دوره شورای اسلامی شهر نگاه متفاوتی به موضوع استحصال آب‌های سطحی، زیرسطحی و تصفیه کردن پساب آب شده است.

دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود

نادرالاصلی اضافه کرد: امیدواریم تأمین منابع جدید آبی، به اصفهان، زاینده‌رود، آب‌شرب و محیط زیست این استان کمک شایانی کند، البته از ظواهر امر مشخص است که این منابع خیلی زود قابل دسترس خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش کرده‌ایم گام‌های خوبی در این راستا برداریم و پایه‌ها و ریشه‌های خوبی بر جای گذاشته شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: انتقال آب دریا به اصفهان یکی از اقداماتی است که در این دوره به‌طور جدی پیگیری شد و اگر همت مضاعفی صورت گیرد، در نیمه نخست ۱۴۰۳ می‌توان شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که استاندار اصفهان نیز آن را اعلام داشته است، باید متذکر شوم که این آب انتقالی برای تأمین آب شرب، آب کشاورزی و آب محیط زیست نیست و تنها به صنعت اختصاص پیدا خواهد کرد، به‌شرطی که به عامل توسعه بیشتر آن تبدیل نشود.

نادرالاصلی با بیان اینکه دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود، تصریح کرد: اگر انتقال آب دریا به اصفهان صورت گیرد، بارگذاری صنعت از این آب‌ها کمتر و نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد که این عدد قابل توجه اتفاق خوشایندی برای زاینده‌رود رقم خواهد زد.

کد خبر 747863

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران