Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی ایراد شد افزود:در طول تاریخ اسلام، دشمنان دین خدا به رویارویی با پیامبر اسلام (ص) و خاندان بزرگوار ایشان روی آوردند و اکنون نیز بر اساس همین رویکرد با نظام جمهوری اسلامی ایران که در راس آن یک مرجع تقلید قرار دارد برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی افراد که منافع اقتصادی و سیاسی آنها در این نظام به خطر افتاده است با دشمن هم سو شده و از درون کشور همچون پیاده نظام دشمن به دنبال تضعیف نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمن دست از توطئه خود برنداشت و در جریان دفاع مقدس و عرصه سیاست با شکست رو به رو شد و اکنون با به کارگیری آخرین حربه خود در جبهه اقتصاد و تحریم با ما به مبارزه پرداخته است و بر همین اساس رهبر انقلاب دولت و مجلس شورای اسلامی را موظف به خنثی سازی اثر تحریم های دشمن کردند که به زودی دشمن در این عرصه نیز شکست خواهد خورد.

علم الهدی با اشاره به راهبرد دشمن برای جلوگیری از شکست خود گفت: آنها می‌خواهند امید و ایمان مردم ما را از بین ببرند و به همین دلیل در عرصه رسانه به دنبال قطع امید مردم از نظام هستند که اگر امید از میان برود خنثی سازی تحریم ها هم جواب نمی‌دهد همچنین دشمن، ایمان مردم را هم در عرصه رسانه هدف خود قرار داده است. 

وی ادامه داد: دشمن برای از بین بردن امید، به تحریف واقعیت ها پناه برده است و حتی برای موجه نشان دادن دروغهای خود سندسازی هم می‌کند تا آنها را واقعی نشان دهد و این نشان از استیصال دشمن است.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: از سوی دیگر برخی افراد جوان و نوجوان بدون بررسی، مطالب دشمن را باور کرده و این دروغها را به عنوان خبرهای جدید و نو منتشر می‌کنند و گاهی هم دستهای جریانهای منفعت طلب اقتصادی و سیاسی نیز در این مسیر دیده می شود.

علم الهدی افزود: مسوولان امنیتی و انتظامی باید جلوی این فضای رهای مجازی و رسانه ای را بگیرند و ما نباید این گونه فضای باز را در اختیار دشمن برای مقابله با نظام قرار دهیم.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز مشهد که با موضوع تقوای عملی ایراد شد گفت: افرادی که در مدیریت نظام، مسوولیت دارند در محضر خدا نسبت به کیفیت برخورد و مبارزه با حرام‌های اجتماعی بازخواست می‌شوند زیرا این افراد تنها موظف به انجام واجبات فردی خود نیستند بلکه در مسایل اجتماعی تحت نظر خود هم مسوولند.

امام جمعه مشهد گفت: در راس این نظام یک مرجع تقلید وجود دارد و اگر فتوا در مورد حرمت مساله ای بیان می‌کند دستگاه‌های مسوول موظف به جلوگیری از حرمت ها هستند.

علم الهدی افزود: اگر فرد مسوول همه کارهای فردی خود را به خوبی انجام دهد ولی تقوای عملی در برخورد با اعمال حرام نداشته باشد مورد پذیرش درگاه الهی نخواهد بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی امام جمعه مشهد جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران سید احمد علم الهدی مشهد دفاع مقدس تحریم حرم امام رضا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امام جمعه مشهد جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی امام جمعه مشهد جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران سید احمد علم الهدی مشهد دفاع مقدس تحریم حرم امام رضا علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج نماد عظمت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج نماد عظمت و وحدت امت اسلامی است و باید از این فرصت برای نمایش همگرایی بیشتر جامعه اسلامی استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در همایش متمرکز کاروان‌های حج تمتع اردبیل، گفت: چشم جهان همه جهانیان به وحدت و همگرایی امت اسلامی در کنگره عظیم حج دوخته شده تا شکوه و عظمت آنها را در این کنگره بزرگ امت اسلامی شاهد باشند.

وی تصریح کرد: این فرصت استثنایی باید قدر دانسته شده و بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا این آیین ارزشمند امت اسلامی با اقتدار کامل برگزار شده و حجاج ایرانی نیز به عنوان پیشتاز نمایش فرهنگ و عظمت و کرامت جامعه اسلامی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج امسال با توجه به شرایط خاص جامعه اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید در این حج اعلام بیزاری خود را از استکبار جهانی نشان داده و بر همگرایی بیشتر امت اسلامی و دفاع از مظلومان جهان تلاش کنیم.

عاملی افزود: فرصتی که حج فراهم می‌آید، فرصت استثنایی برای نشر معارف اصیل اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام است که هم در مکه و هم در مدینه باید حجاج با اخلاق، رفتار و شایستگی سلوک خود نشان دهند که جامعه اسلامی از غنای فرهنگی، ادبی و معرفتی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خانه خدا انتظار می‌رود در کنار اعمال توحیدی، زمینه برای وفاق و همدلی امت اسلامی فراهم آید تا بتوانند از فرصت فراهم شده برای نمایش وحدت و انسجام بیشتر بهره برده و زمینه خوار شدن استکبار جهانی و تمامی مستکبران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل به حجاج استان اردبیل توصیه کرد تا بیشتر از سایر مسائل حاشیه‌ای، به اصل موضوع حج و آداب آن توجه کرده و با شناخت اسرار و رموز آن سعی کنند تا خود را بیشتر با کاروان و برنامه‌های آن همسو و هم ردیف کنند.

عاملی اضافه کرد: همایش آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در مصلای اردبیل بتوانند اعمال حج را به صورت نمادین انجام داده و بیش از گذشته با اسرار حج و معنی و معارف آن بیش از گذشته آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: امیدواریم در حج امسال شرایطی فراهم آید تا امت اسلامی بتوانند بهترین نمایشی از همبستگی خود را نشان داده و در نقطه مقابل زمینه بیزاری و انزجار از نظام کفر و استکبار فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»