Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:52:50 GMT

نرخ با سوادی در سبزوار ۲ درصد بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۵۷۵۰

نرخ با سوادی در سبزوار ۲ درصد بیشتر شد

عبدالمجید شجاع روز جمعه همزمان با هفته سواد آموزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر مبنای سرشماری سال ۹۵ نرخ با سوادی در سبزوار ۹۵.۵ درصد بود که این آمار هم اینک به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سهمیه ابلاغی دوره سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۵۰ سال شهرستان سبزوار برای  سه دوره سواد، انتقال و تحکیم امسال ۹۰۰ نفر مشخص شده که تا ۲ ماه دیگر برای جذب تمامی آنها فرصت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: روند رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سواد آموزی قرار گرفته است.

شجاع افزود: همچنین چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که  علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است.

وی اظهار داشت: این اداره در راستای آموزش مهارت‌ به سوادآموزان با کمیته امداد، بهزیستی و ستاد بازآفرینی شهری تفاهمنامه همکاری امضا کرده است و سواد آموزان پس از کسب مهارت و دریافت گواهی از سازمان فنی و حرفه ای برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: به منظور حمایت از تولیدات سوادآموزان یک روزبازار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و ستاد بازآفرینی شهرداری در مرکز یادگیری سواد آموزی دکتر علوی مقدم این شهر ایجاد شده است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها شورای شهر سبزوار مراکز یادگیری محلی کمیته امداد امام خمینی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر سبزوار مراکز یادگیری محلی شورای شهر سبزوار مراکز یادگیری محلی کمیته امداد امام خمینی سازمان نهضت سواد آموزی سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اخیر روزنامه هم میهن از شکستن رکورد تورم تاریخ انقلاب در دولت رئیسی خبر داده بود که بانک مرکزی در جوابیه ای به این گزارش آن را رد کرد اما ناخواسته اطلاعات جدیدی از ثبت رکورد تورم در دولت رئیسی افشا کرده است.

این روزنامه نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم درست یک سال پیش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برای مهار تورم و رشد تولید دستوراتی داد که در ۱۰ بند به دستگاه‌های مختلف کشور تکلیف شد. یک سال از این ۱۰ فرمان گذشته و حالا انتشار لیست تورم توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد نه‌تنها در مهار تورم موفقیتی حاصل نشده بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم توسط دولت سیزدهم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولت(ایرنا) بانک مرکزی در پاسخ به گزارش این روزنامه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد و نوشت: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

خبرگزاری دولت افزود: توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

‏ حالا عبدالناصر همتی در واکنش به این گزارش بانک مرکزی نوشته است: از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲  ‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. 

‏وی افزود: این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

‏همتی نوشت: این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

این در حالی است که سال گذشته نیز برخی رسانه ها از ثبت نرخ تورم بالای ۷۰ درصد در دولت رئیسی خبر داده بودند که بانک مرکزی بدون اعلام جزئیات نرخ تورم، آن را تکذیب کرده بود.

از زمان روی کارآمدن دولت رئیسی آمارهای اقتصادی به شدت سانسور می شوند.

دیگر خبرها

  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد