Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۳ دی‌ماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نیر: تعلل مسؤولان در راه اندازی شهرک دامپروری نیر پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: این رزمایش در واقع پاسخ قاطع به گستاخی‌های رژیم مجعول صهیونیستی بود و نشان داد که تهدید حمله به ایران طنزی بیش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی ایران اسلامی به تحرکات دشمنانش در منطقه و نیز تغییر راهبرد نظامی ایران از پدافندی به آفندی و نیز راهبرد پیش دستانه، امکان حمله دشمنان به ایران اسلامی غیر ممکن است.

امام جمعه شهرستان نیر بیان کرد: امروز میدان مبارزه و جنگ تغییر کرده و دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی، جنگ سختی به خصوص در بخش جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای و جنگ اطلاعاتی و امنیتی را پیش رو دارند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان با ایجاد شبهه در حوزه دین، مذهب، اقتصاد، ناکارآمدی مسؤولان و هزاران شبهه دیگر، برنامه‌هایی چون فتنه ۸۸، فتنه بنزین، گرانی و افزایش بهای دلار را در سر می‌پرورانند. به‌خصوص که انگلیسی‌ها این اواخر با به چالش کشیدن کشورهای مستقل یا جبهه مقاومت در تلاشند به هدف دیرینه خود یعنی تامین امنیت رژیم مجعول صهیونیستی برسند.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: دشمنان با ایجاد اهرم‌های روانی سعی دارند تا با طراحی توطئه‌های جدید با هدایت جنگ روانی و ادراکی در فضای داخلی و بین المللی به اهداف خود برسند.

امام جمعه شهرستان نیر تاکید کرد: وزارت خارجه و  صدا و سیما نقش بسزایی در تبیین موضع مذاکرات وین بر عهده دارند چرا که روشنگری و تبیین مسائل پیرامون، موجب شفاف‌سازی اذهان عمومی و در نتیجه نقشه برآب کردن توطئه‌های دشمنان در این خصوص می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصل در مذاکرات هسته‌ای رفع و لغو تحریم‌ها است، گفت: بدون تردید اولویت اول ایران اسلامی در مذاکرات پیش‌رو، خنثی سازی تحریم‌ها با نگاه به توان درونی و نگاه برون‌نگر به اقتصاد همسایگان ایران است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز حماسه ۹ دی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: حماسه ۹ دی در واقع امکان هرگونه تحرک را از دشمنان، جریان ضد انقلاب و آشوبگران و فتنه گران سلب کرد. بنابراین امروز وظیفه متولیان فرهنگی کشور، تبیین ابعاد مختلف این حماسه مردمی است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی در کنار سپاه و روحانیت برای جهادتبیین در جنگ روایت‌ها، سخت‌ترین مسؤولیت‌ها را برعهده دارند.

حجت الاسلام نعمتی از اقدامات سپاه و بسیج در راستای نهضت روشنگری برای کارکنان ادارات، دانشجویان و دانش آموزان قدردانی کرد و گفت: فرمانداری نیز در آستانه ۹ دی و فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در این نهضت ارزشمند ایفای نقش کند.

وی در پایان سخنان خود از حل اختلاف ۱۵ ساله سازمان جهاد کشاورزی و اوقاف و امور خیریه در شهرستان نیر خبرداد و تاکید کرد: با وجود قول مساعد برخی نمایندگان مجلس برای احداث شهرک دامپروری، با این‌حال جهاد کشاورزی استان متاسفانه علی‌رغم تامین آب شهرک، هنوز در تحقق این شهرک اقتصادی تعلل دارد.

امام جمعه مشگین شهر: رفع کامل تحریم‌ها خواسته ملت از تیم مذاکره کننده/ قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در مقابل اقدامات دشمنان

حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مشگین شهر از حضور مقتدرانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر وقدردانی کرد.

وی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان خواست تا حق ملت بزرگ ایران اسلامی را که رفع کامل تحریم‌هاست، احیا کنند.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر در ادامه بیان کرد: حماسه ۹ دی که روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت نامگذاری شده باید به نحو احسن گرامی داشته شود چرا که این روز فرصتی بزرگ برای مرور دشمنی‌های استکبار و مقاومت و ایستادگی ملت بصیر ایران اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان است.

وی در ادامه به توهمات پوشالی رژیم غاصب صهیونیست و رجزخوانی‌های اخیرش اشاره کرد و گفت: این روزها اسراائیل با مطرح کردن توهمات پوشالی خود مبنی بر تهدید نظامی بر علیه ایران اسلامی، عملیات روانی بیش نیست، چرا که بصیرت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی و توان نظامی و موشکی ایران اجازه یک لحظه نگاه چپ دشمنان به خاک وطن را نخواهد داد.

باوقار در پایان از تمامی خیرین که در ساخت و تکمیل مسجد و مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) برای برپایی نماز جمعه در شهرستان مشگین شهر تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه خلخال: روستای وارث آباد نمونه‌ای از همدلی مردم برای آبادانی روستاهای شهرستان خلخال است

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با اشاره به هفته راهداری و تلاش زحمت‌کشان راهداری شهرستان خلخال در فصل بارش برف در شهرستان اظهار کرد: تلاش مجموعه راهداری که در سخت‌ترین شرایط در حال خدمت هستند، ستودنی است و مردم خلخال قدردان این  زحمات عزیزان در محورهای کوهستانی و صعب‌العبور هستند.

وی به مشارکت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اهالی روستای وارث آباد دربخش مرکزی شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: همدلی اهالی روستای وارث آباد در همراهی با مسؤولان برای آبادانی روستا قابل تقدیر است و با توجه به منابع محدود دولت برای رسیدگی به تمام نقاط کشور می‌تواند الگویی برای تمام روستاهای شهرستان خلخال باشد.

امام جمعه خلخال با اشاره به پیش‌رو بودن روز ۹ دی ماه، روز بصیرت و همدلی ملت ایران بیان کرد: بصیرت یکی از ملزومات دفاع از اسلام در برابر هجمه دشمنان در زیر بیرق ولایت و رهبری است.

امام جمعه اصلاندوز: رسیدگی به وضعیت روستاها و مناطق عشایری اصلاندوز جزو برنامه‌های اصلی مسؤولان باشد/ خَلق حماسه نهم دی ماه یکی از معجزات انقلاب اسلامی است و نباید فراموش شود

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز با تقدیر و قدردانی از حضور استاندار اردبیل در شهرستان اصلاندوز، اظهار کرد: حضور استاندار اردبیل به همراه معاونین و مدیران کل در شهرستان اصلاندوز مغان قابل تقدیر است، چرا که می‌تواند در تقویت اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی ادارات در منطقه افزود: منطقه مغان به‌ویژه در شهرستان اصلاندوز در حوزه راه‌ها و محورهای مواصلاتی و آب آشامیدنی در روستاها و مناطق عشایری مشکلات بسیاری دارد و همچنین برخی از پروژه‌های منطقه از سال‌ها و دولت‌های گذشته نیمه تمام مانده است که انتظار می‌رود در دولت سیزدهم به این مسائل رسیدگی شود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه تغییر و تحول مدیران شهری در توسعه و رفع مشکلات منطقه تاثیر بسزایی دارد، بیان کرد: بعضی از مسؤولان شهرستان اصلاندوز مغان هرچه زودتر باید تغییر یابند چراکه تغییر و تحولات مسؤولان دستگاه‌های اجرایی علاوه‌ بر اینکه نشاط می‌آفریند با توجه به اینکه تفکرات جدید و نو به میدان کار و عمل می‌آیند در خدمت با مردم نیز شاهد اقدامات جهادی خواهیم بود.

اسدزاده از عدم حضور برخی از مسؤولان منطقه اصلاندوز در نماز جمعه انتقاد کرد و گفت: برخی از مسؤولان در نماز جمعه حضور ندارند و باید در نماز عبادی و سیاسی جمعه حضور داشته باشند، نماز جمعه نمونه‌ای از تجمعات شهرستان است و چنین مسؤولانی در هیچ کدام از مراسمات و تجمعات شهرستان حضور ندارد که باید این چنین نباشد.

خطیب نماز جمعه شهرستان اصلاندوز با تاکید بر اینکه باید به معیشت مردم توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: دولت سیزدهم باید از عشایر منطقه مغان که در خط مقدم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید قرار دارند با اعطای نهاده‌های دامی حمایت کند و این موضوع قطعا در تامین بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: آتش نشانی شهرستان اصلاندوز بسیار ضعیف است و حتی تجهیزات و امکانات لازم را نیز برای خدمات‌رسانی به مردم منطقه در بحران‌ها و اتفاقات مختلف ندارد و این ضعف احساس می‌شود که امیدواریم به رفع این مشکل اساسی منطقه نیز توجه جدی صورت گیرد.

اسدزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نهم دی ماه، روز بصیرت مردم ولایتمدار ایران اسلامی، تصریح کرد: ملت عزیز و سرافراز ایران اسلامی در نهم دی ماه با حضور خود در میدان، آگاهی و بصیرت خود را به دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نشان دادند و خَلق حماسه نهم دی ماه یکی از معجزات انقلاب اسلامی است و نباید فراموش شود.

امام جمعه پارس آباد: دهه فاطمیه فرصتی برای اشاعه سبک زندگی فاطمی در جامعه است/ حماسه ۹ دی روز دشمن شناسی ملت ایران بود

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره ) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دهه فاطمیه فرصتی برای اشاعه سبک زندگی اسلامی در جامعه و فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی در جامعه است.

وی افزود: باید از فرصت ایام فاطمیه برای الگوگیری از سبک زندگی، پاک دامنی و ایثار حضرت زهرا(س) بهره گرفته شود.
امام جمعه شهرستان پارس آباد با تاکید برضرورت برگزاری باشکوه مراسم ایام فاطمیه، ادامه داد: مراسمات عزاداری باید با بیان فضائل حضرت زهرا(س) به گونه‌ای برگزار شود که مردم به سبک زندگی حضرت فاطمه(س) تشویق و ترغیب شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد بیان کرد: اگر در جامعه‌ای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کرده و با خوش اخلاقی و سازگاری، مشکلات را برطرف و فرزندان را تربیت کردند، جامعه‌ای که این‌طور خانواده‌ها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) اذعان کرد: این رزمایش، پیامی روشن به دشمنان نظام است که هیچگاه میهن اسلامی را تهدید نکنند. در زمان جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار نداشتیم اما هم اکنون به قدرت نظامی منطقه و جهان تبدیل شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تهدید حمله به‌ ایران شبیه طنز است، توضیح داد: بازدارندگی فعال ایران هم ‌اکنون در بالاترین سطح قرار دارد و هر روز درحال ارتقاء و افزایش و در مواقع حساس برای دشمنان ما غیر قابل تصور است.

باقری بنابی با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، تاکید کرد: ۹ دی، روز میثاق امت با رهبری و روزی است که مردم ایران آن حماسه را علیه جنایت‌کاران داخلی در سال ۸۸ آفریدند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه حماسه ۹ دی، حماسه ولایت‌مداری و انسجام ملت ایران برای حضور در صحنه و دفاع از ارزش‌ها است، اظهار کرد: حماسه ۹ دی روز دشمن شناسی ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه ۹ دی نماد بصیرت و ولایت‌مداری ملت ایران در برابر دشمنان و فتنه‌گران است تاکید کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند و در این راستا هوشیاری و ولایت‌مداری امری مهم و ضروری است.

باقری بنابی از استاندار اردبیل به خاطر سفر به پارس آباد و بازدید از این شهرستان و تشکیل جلسه و کارگروه برای حل مشکلات این شهرستان تقدیر و تشکر کرد و از کمبود کادر درمان و امکانات و تجهیزات پزشکی در این شهر انتقاد کرد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمازجمعه ائمه جمعه 9دی رزمایش پیامبر اعظم ایام فاطمیه امام جمعه شهرستان پارس آباد امام جمعه شهرستان نیر شهرستان اصلاندوز ایران اسلامی انقلاب اسلامی شهرستان خلخال جمعه این هفته حجت الاسلام نهم دی ماه حماسه ۹ دی نماز جمعه مشگین شهر ملت ایران سبک زندگی تحریم ها جمعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان