Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در بازدید از بندر چابهار با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی این بندر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از ۳ میلیون تن از ۱۵ میلیون تن ظرفیت بندر چابهار استفاده می شود لذا باید  تدابیری اندیشیده شود تا میزان فعالیت این بندر افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص دریانورد برای آینده صنعت دریانوردی اهمیت ویژه ای دارد، افزود: باید همه تلاش مان را بر توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی، جذب، پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص و با کیفیت بکار گیریم، چرا که روند رو به رشد سازمان بنادر، محصول نیروی انسانی متخصص و متفکر است.

وی با بیان اینکه کل جامعه دریایی و بندری اعم از بخش دولتی و خصوصی را باید حمایت و تقویم کنیم، تصریح کرد: مباحث ایمنی دریایی در مرحله اول اولویت و در مرحله بعدی ایمنی بندری شامل تجهیزات، توسعه و مهندسی سواحل بایستی مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه درباره اقدامات انجام شده در توسعه بندر چابهار، خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی انجام شده و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه دولت سیزدهم آغاز شده است.

صفایی با اشاره به تاکید و سیاست دولت سیزدهم بر توسعه روابط با همسایگان، عنوان کرد: باید ارتباط با کشورهای غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را گسترش دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد، افزود: ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران شود.

صفایی در ادامه افزود: حضور هندی ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع CIS می‌تواند به رونق چابهار کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در ادامه بر تشکیل جلسات متعدد با مشتری ها و سرمایه گذاران و صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و ارتباط با اتاق های بازرگانی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر در پایان با اشاره به اینکه در مقوله تردد دریایی مردم و صیادان، نسبت به ایمن سازی، اقدامات لازم انجام شده است، تکلیف اصلی سازمان بنادر را تامین ایمنی تردد دریایی عنوان کرد و گفت: کمک به این موضوع، یک تکلیف شرعی و قانونی است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بندر چابهار خطوط کشتیرانی علی اکبر صفایی سازمان بنادر بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.
 
به گزارش ایرنا؛ جواد سپاهی اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.
 
وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.
 
وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.
 
فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.
 
وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن