Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:59:09 GMT

مرمت ۵۰ رشته قنات در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۷۱۱۱

مرمت ۵۰ رشته قنات در خراسان جنوبی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۰ رشته قنات که حدود ۳۰ درصد از قنوات استان را شامل  می شود توسط پیمانکاران بازسازی و مرمت شده است.

او گفت: اعتبارات مصوب استان نسبت به پارسال چهار برابر افزایش پیدا کرده، ولی از آنجایی که اوراق اسناد خزانه اسلامی به‌ صورت سه ساله است، حجم عملیات اجرایی تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: چنانچه اعتبارات تخصیص یافته نقدی باشد اثربخشی فراوانی دارد و با توجه به توان ضعیف مقنی‌های استان، نیاز به اعتبارات نقدی بیشتری است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی حدود ۹۳۵ کیلومتر از قنوات استان در برنامه توسعه هفتم، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

او گفت: پیگیری و مکاتبه لازم برای تخصیص اعتبار با معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، استانداری و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی ستاد احیاء و مرمت قنوات با معاونت وزرات جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

محمدی گفت: امسال آبدهی قنوات استان ۳۰ تا ۱۰۰ کاهش داشته است که این افت آبدهی به دلیل خشکسالی‌های اخیر بوده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کاهش آبدهی قنوات به معنای فوت شدن قنوات نیست، زیرا پس از بارندگی مجدد دبی قنات افزایش می‌یابد.

او گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۱۷ رشته از قنوات استان حداقل در یک فاز عملیات احیاء و مرمت در آن‌ها صورت گرفته که حدود هزار و ۷۲ کیلومتر را شامل می‌شود.

محمدی گفت: در مجموع ۶ هزار و ۹۴۷ رشته قنات در استان وجود دارد که حدود ۵ هزار و ۳۰۰ رشته قنات در سامانه قنوات ثبت شده است.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مرمت و بازسازی مرمت قنات مقنی چاه خراسان جنوبی جهاد کشاورزی قنوات استان آب و خاک رشته قنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی