Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:08:16 GMT

۵۰ رشته قنات در خراسان جنوبی بازسازی و مرمت شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۲۷۵۱

۵۰ رشته قنات در خراسان جنوبی بازسازی و مرمت شد

اکبر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات مصوب استان نسبت به سال قبل چهار برابر افزایش پیدا کرده ولی از آنجایی که اوراق اسناد خزانه اسلامی و به‌صورت سه ساله است، حجم عملیات اجرایی تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: چنانچه اعتبارات تخصیصی، نقدی باشد اثربخشی فراوانی دارد و با توجه به توان ضعیف مقنی‌های استان، نیاز به اعتبارات نقدی بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی حدود ۹۳۵ کیلومتر از قنوات این استان در برنامه توسعه هفتم، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: پیگیری و مکاتبه لازم برای تخصیص اعتبار با معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، استانداری و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی ستاد احیا و مرمت قنوات با معاونت وزرات جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

محمدی اظهار داشت: در سال جاری ۳۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش آبدهی در قنوات استان خراسان جنوبی را شاهد بودیم که این افت آبدهی به دلیل خشکسالی‌های متعدد و طولانی‌مدت و هوابین بودن قنوات است.

وی گفت: کاهش آبدهی قنوات به معنای فوت شدن قنوات نیست زیرا پس از بارندگی مجدد دبی قنات افزایش می‌یابد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار و ۵۱۷ رشته از قنوات استان حداقل در یک فاز عملیات احیا و مرمت در آنها صورت گرفته که حدود هزار و ۷۲ کیلومتر را شامل می‌شود.

وی گفت: در مجموع ۶ هزار و ۹۴۷ رشته قنات در خراسان جنوبی وجود دارد که حدود پنج هزار و ۳۰۰ رشته قنات در سامانه قنوات ثبت شده است.

با توجه به اهمیت تامین آب از منابع زیرزمینی در خراسان جنوبی تشکیل ستاد احیای قنوات از مصوبات سفر نوزدهم شهریور امسال رییس جمهوری به این استان است که با عنوان "ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات استان خراسان جنوبی" به‌طور رسمی از ۲۸ شهریور ماه آغاز به کار کرد تا مرمت و بازسازی قنوات سرعت بگیرد.

سه کارگروه شامل "آموزش، فرهنگ‌سازی و مشارکت" با مدیریت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، کارگروه "بررسی حوادث و بررسی بلاهای طبیعی" با مدیریت مدیرکل مدیریت بحران استانداری و کارگروه "مدیریت قنوات" با مدیریت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز ذیل این ستاد تشکیل شد.

برچسب‌ها کشاورزی خراسان جنوبی خشکسالی مرمت اعتبارات قنات ایرانی پروندهٔ خبری سومین سفر رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی خراسان جنوبی خشکسالی کشاورزی خراسان جنوبی خشکسالی مرمت اعتبارات قنات ایرانی خراسان جنوبی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی‌گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رضا محمودی‌زاوه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور با حضور 170 مینی گلف‌باز زن و مرد از 24 استان کشور از تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت 1403 در شهر اصفهان برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در رده سنی بالای 18 سال برگزار شده بود افزود: مینی گلفرهای سراسر کشور به مدت 4 روز در سایت مینی گلف هجده میدان ادونچر ملک شهر اصفهان و مطابق با قوانین فدراسیون جهانی مینی گلف با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

رئیس هیئت‌گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: کادر فنی و اجرایی برگزاری این مسابقات 30 نفر از متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین اعضای انجمن مینی گلف جمهوری اسلامی ایران بودند و فدراسیون گلف نیز بر حسن اجرای فنی این رقابت‌ها نظارت داشت. 

ابوالحسنی رتبه اول رقابت‌های گلف در بخش انفرادی

محمودی‌ اظهار داشت: در پایان این رقابت‌ها، در بخش انفرادی آقایان محمدامین ابوالحسنی از خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه اول و در بخش تیمی، تیم‌های آقایان و بانوان خراسان جنوبی به مقام سوم دست یافتند. 

وی یادآور شد: تیم خراسان جنوبی در این مسابقات متشکل از خانم‌ها حمیده محمدی، فاطمه کارگر، تکتم بهروش و سارا کیوانمهر و در بخش آقایان حامد برزگانی، جواد خیرآبادی، محمدامین ابوالحسنی و محسن تقوی در این رقابت‌ها حضور داشتند. 

 رونق رشته مینی گلف استان در سال‌های اخیر 

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مختلفی از جمله لیگ مینی گلف، جام رمضان و مسابقات مناسبتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف در موفقیت ورزشکاران استان نقش بسزایی داشته است. 

وی یادآور شد بدون شک، کسب این جایگاه در مسابقات کشوری، انگیزه‌ای مضاعف برای اهالی این استان خواهد بود تا با جدیت بیشتری به این رشته ورزشی جذاب بپردازند و شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر در آینده باشیم.

انتهای پیام/257/

دیگر خبرها

  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست