Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سه کمیته برای پیگیری موضوعات مختلف تشکیل شد. یک کمیته موضوع اقتصادی، دیگری با موضوع نظارتی و سوم کمیته‌ای در حوزه بافت تاریخی و فرسوده موضوعات مربوطه را پیگیری خواهد کرد. - اخبار استانها -

علی صالحی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به جزئیات جلسه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با مجمع نمایندگان شهر اصفهان اظهار داشت: بعد از برگزاری انتخابات امسال و آغاز به کار رسمی شورای اسلامی شهر در دوره ششم، باتوجه به عزمی که شورا برای تحقق شهر همگرا و در عین حال پیگیری جدی مطالبات مردم در ابعاد مختلف داشت، تلاش کردیم که با گروه‌های مختلفی که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شهر و استان موثر هستند ارتباطی برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براین اساس تلاش شد هم فکری با مسئولان استانی و شهری از جمله استاندار و فرماندار اصفهان و به صورت ویژه مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان و البته از ظرفیت سایر نمایندگان مثلا عضو هیئت رئیسه مجلس که جزو مجمع نمایندگان استان هم بودند، صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در همین راستا جلسات منظمی را قرار شده از ابتدای این دوره، اعضای شورا و اعضای مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان داشته باشند تا هرچه بهتر مسائل و امورات شهر و مردم اصفهان را پیگیری شود و در ادامه همین سلسله جلسات هم موارد جلسات گذشته پیگیری شد و هم چند موضوع جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اولین موضوع این جلسه بیان کرد: باتوجه به اینکه در فصل بودجه شهرداری و بودجه دولت هستیم، موارد خوبی در رابطه با لایحه بودجه، پیشنهادات و اصلاحاتی که در رابطه با بودجه شهرداری‌ها مدنظر بود و همچنین اسنادی که می‌تواند در قالب اسناد قانونی کشور تعریف شود تا از همه ظرفیت‌های کشور برای ارتقا کیفیت زندگی در اصفهان استفاده شود، بحث و بررسی شد. همچنین در مسئله بافت تاریخی و فرسوده اصفهان موضوعاتی مطرح شد.

صالحی ادامه داد: باتوجه به عزمی که نمایندگان مجلس و نمایندگان شهرستان اصفهان و اعضای شورای شهر داشتند تا از ظرفیت‌های موجود، هم‌راستا و هماهنگ به نفع مردم استفاده شود، سه کمیته برای پیگیری موضوعات مختلف تشکیل شد.

سخنگوی شورای شهر مشهد: با کاهش چشمگیر سهم شهرداری‌ها در بودجه 1401 مواجه هستیمانتقاد عضو شورای شهر به عملکرد شهردار رشت؛ معضل نسق‌سازی تعیین تکلیف شود17 نفر در پرونده شهردار و اعضای سابق شورای شهر زنجان محکوم شدند + جزئیات

وی تصریح کرد: یک کمیته موضوعات اقتصادی را پیش خواهد برد، کمیته‌ای موضوعات نظارتی و پیگیری‌های نظارتی را دنبال و کمیته‌ای دیگر در حوزه بافت تاریخی و فرسوده موضوعات مربوطه را پیگیری می‌کند. جلسه‌‍ای نیز در موضوعات فرهنگی با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ماه گذشته برگزار شد و این جلسه با مصوباتی همراه بود و کمیته‌ای مصوبات آن جلسه را پیگیری می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ماحصل این تعامل و نشست مشترک نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در اصفهان این است که بتوانیم با یک همت عالی مسائل جدی اصفهان که در حوزه شهری تعریف کنیم و شورا می‌تواند سایر مسائل شهری را پیگیری کند و مردم هم در جریان قرار گیرند که عزم جدی برای پیگیری در سطوح بالای مسائل شهر اصفهان شکل گرفته و با جدیت و استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی برای حل مشکلات بهره‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به وظایف هر کمیته تصریح کرد: در کمیته بافت فرسوده موضوعات مربوط به احیای این بافت و بازآفرینی این بافت و کارآمدسازی آن را پیگیری می‌کند که متشکل از اعضای شورا و نمایندگان مجلس است. کمیته اقتصادی باتوجه به فصل بودجه دولت و شهرداری، موارد مربوط به حوزه اقتصادی و بودجه شهری و ظرفیت‌های قانونی مالی و غیر مالی را دنبال می‌کند. البته تصمیمات خوبی اتخاذ شده و پیشنهاداتی برای لایحه بودجه تهیه شده که در اختیار نمایندگان قرار گرفت و مقرر شد پیشنهادات جدیدتری نیز ارائه شود.

صالحی با اشاره به وظایف کمیته نظارتی خاطر‌نشان کرد: توسط این کمیته برخی از اشکالات و نواقصی که در فرایند اداری در سطح شهرداری‌ها وجود دارد، هماهنگی‌هایی به عمل می‌آید تا از طریق ابزار نظارتی مجلس موضوعات در سطح کلان مطرح و پیگیری شود و فرایند خدمت‌رسانی شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری اصفهان به مردم تسریع و تسهیل شود.

انتهای پیام/163/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اصفهان مجمع نمایندگان نمایندگان شهر سخنگوی شورای اعضای شورا شهرداری ها شورای شهر کمیته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴